1 Laatst bewerkt door rorico (17-01-2012 03:50)

Onderwerp: website in ontwikkeling, advies nodig!

Hoi,

ik ben bezig met een website op aanvraag van vrienden/bekenden. waar ik als hobbybakster wel te vinden ben. zodat ze hun visite door kunnen verwijzen als er vraag naar is. en aangezien niet iedereen hyves leuk/makkelijk vindt, heb ik een eigen www aangemaakt.
Wilde er wel 'uitspringen' qua kleuren, omdat de meeste taartensites zoetsappige kleuren hebben zoals roze tinten, paarstinten en zoete pasteltinten. Dat wilde ik dus niet.

# echter, ik wil graag de foto's op de site zelf, en niet dat hij automatisch wordt doorgestuurd naar een andere pagina.
zit namelijk bij one.com, daar kan je een eigen galerij (vind het raar met 1 L,haha) maken, maar die opent zich dan op een andere pagina, dus die heb ik eerst weer verwijderd.

WEET IEMAND HOE IK DAT HET MOOISTE KAN DOEN? kan er wel gewoon afbeeldingen invoegen, maar ben bang dat het op andere maten pc-schermen misschien uit het verband wordt getrokken?

# Omdat m'n visite kaartje groen is (bovenste banner op de site) wilde ik de site in dezelfde kleuren hebben. dus groen uit het visitekaartje geplukt, code ervan opgezocht, dus exact zelfde lichte groen. de hoofdtekst heb ik donkerbruin gemaakt zoals de blaadjes (op zelfde manier, kleur eruit nemen met programma en bijpassende kleurcode opzoeken)
De menu-tekst kan ik helaas niet aanpassen qua kleur, omdat ik een template heb gebruikt.

Bij mogelijkheden heb ik wel vermeld dat ik het puur hobbymatig doe en dus ook maar een beperkt aantal taarten per maand kan/wil maken. 
In de inleiding op home wil ik ook een luchtig verhaaltje kunnen zetten, en ook dat het duidelijk is dat het als hobby is en niet bedrijfsmatig. dat kan altijd nog...hahah. over een paar jaar als ik wat beter ben en meer tijd heb.
# Als iemand een idee heeft voor een inleidings-opzet, dan ook graag!!! dat ik beetje een richting heb om op te gaan!

# Overige feedback/reacties zijn ook welkom! graag zelfs!!

alvast bedankt voor de moeite om dit langer geworden verhaal te lezen en evt de site (in aanmaak) te bekijken!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

Re: website in ontwikkeling, advies nodig!

Hoi Riroco,

Toevallig heb ik ook een site via one.com sinds kort. Als je via de live chat om hulp vraagt heb je altijd een duidelijk en goed omschreven antwoord.  :Y Deze live chat kun je aan het einde laten versturen naar je mail. Erg handig als je nog even wilt nalezen hoe iets ook alweer moet.

Maar goed om je vraag te beantwoorden.

Ga naar je fotogallerij (de externe webpagina) en klik op het album dat je graag op je site wilt laten zien (je kunt meerdere albums aanmaken als je dat prettig vindt).

klik op embedden, nu verschijnt er een link deze moet je kopieren. Ga nu naar de pagina waar je je album wilt plaatsen.
Klik op invoegen, flash, er opent zich een nieuw scherm plak hier je link. Nu staat je album op je site.

Als je wilt weten hoe dat er uit ziet, neem dan een kijkje op mijn site.

Ik ben ook hobby matig met taarten bezig. Misschien kun je inspiratie op doen bij mijn welkomstwoord.

Op je site geef je aan dat de taart geheel bij afhalen gepast betaald moet worden. Als tip wil ik je meegeven om een gedeelte vooraf te laten betalen. Veel mensen vinden dit geen probleem. Dit behoedt je van mensen die toch niet willen betalen of moeilijk doen (al veel mede formummers hier die daar problemen mee hebben gehad). Ik vraag altijd 60% vooraf en 40% bij afhalen. Dan zorg ik ervoor dat de 40% bij afhalen een rond bedrag is bijvoorbeel ipv 14,95 dat ze dan 15 euro nog moeten betalen. Dit is gemakkelijker dan 95 cent los te moeten hebben in je portomonnee.  :o

Verder ziet je site er erg goed uit! :thumb:

Groetjes Evelyne

groetjes Evelyne

3

super bedankt voor je tips!!
heb idd wel bij m'n voorwaarden dat bij taarten boven de 30 euro er aanbetaald moet worden. zit ook een beetje in een regio dat ik het niet "durf" bij een kleiner bedrag. het is een ons kent ons gebied. met meerdere kleine dorpjes en mij kennen ze helemaal omdat ik al 10 jaar in een winkel werk in het kerngebied van die dorpjes :P
als ik in bijv een grote stad of drukkkere regio had gezeten, had ik het absoluut wel gedaan,weet niet waarom, een gevoel denk ik...

ik zal eens kijken op jouw site, en dan kijken of ik het voor elkaar krijg, want tot nu toe is het me nog niet gelukt. wel de galerij aanmaken, maar dan niet rechtstreeks op de pagina.

ik zie dat jij 5 dingen hebt die afspelen. moet je dan 5x zo'n ding invoegen? ja zeker?

Hoi Rorico,

Ik heb inderdaad 5 albums die zich via een filmpje afspelen. Het voordeel ervan is dat men de foto niet kan opslaan.

Mij werd afgeraden om de albums direct op de site te plaatsen (wat de reden was weet ik zo niet meer). Ik moet zeggen dat ik dit wel prettig vind werken.

Succes met puzzelen.

Groetjes Evelyne

groetjes Evelyne

5

dat is idd handig dat ze niet zo makkelijk gekopieërd kunnen worden!

6

Hallo Rorico,

Heb ook even op je site gekeken :) Ik ben blij met het linkje dat je op je pagina contact hebt gemaakt, helemaal goed zo!  :thumb:

Ik heb een kleine tip: je vertelt wel waar je gevestigd bent, maar dan onderaan op je home-pagina of je mogelijkheden-pagina. Mensen die op zoek zijn naar informatie over je vestigingsplaats (mensen die je niet kennen en je bijvoorbeeld gevonden hebben via Google), zullen die informatie vaak zoeken op de pagina contact. Dus misschien wel handig om (ook) op die pagina even te vermelden waar je gevestigd bent!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

oja, tuurlijk! haha. bedankt voor de tip!

ben vannacht nog bezig geweest met dingen toevoegen enz. had bijv nog niet eens een voorwoord, en de foto's stonden er nog niet. en zat nog in de knup met wat op de contactpagina. zal het eens een beetje gaan aanpassen, en dan idd woonplaats er wel even neerzetten :D

8

contact pagina ook aangepast.

nu wilde ik eigenlijk een formulier erin plaatsen, maar het lukt me niet.

en moet nog even uitvinden waar de metatags geplaatst kunnen worden. want erg makkelijk schiet m'n site er niet uit op google....

9

even een vraagje, hoe plaats je een banner bovenaan je website? ik ben nl ook bezig met een site via one.com maar dat lukt me niet!

10

even de ondersteuning goed lezen. dan kan je het zo allemaal uitvinden. ze hebben een heel makkelijke uitleg. maar je moet wel even de tijd nemen om daar even in te lezen. is super simpel