Welkom op het forum Manon!
Ik ben zelf ook nog een beginner maar ik kan wel proberen een antwoord te geven op je vraagjes
1.
Bij mijn weten kan dit wel, ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik heb al vaak gehoord dat het wel kan. Je moet wel heel voorzichtig zijn met de kleurstof en niet teveel ineens toevoegen. Ik weet niet of je gel of vloeibare hebt maar je mag telkens maar een heel klein beetje erbij doen, meer kan je nog altijd doen, minder kan niet... Als je gel hebt kan je dit best met een tandenstoker doen, als je vloeibare hebt, mag je er niet te hard op duwen en kan je best druppel per druppel werken. Steeds goed het beslag doorroeren dan.
2.
Je kan zelf kiezen met wat je je cupcakes bekleed. Dit kan zowel met fondant, marsepein als met icing of botercréme. Als je echt figuurtjes en zo erin wil kan je best fondant of marsepein gebruiken. Wil je liever een toef er boven op dan kan je best gaan voor de botercréme.
3.
Ik vind fondant (ik heb nog geen marsepein gebruikt, maar denk dat dat ongeveer hetzelfde werkt) erg goed werken. Je moet wel steeds erg goed kneden voor je vormpjes uit gaat steken of figuurtjes gaat maken anders krijg je er soms scheurtjes in. Ik persoonlijk vind het handiger werken met vormpjes, maar ik ben niet zo goed in het bijvoorbeeld uit mijn hoofd uitsnijden van een diertje of zo. Maar als jij dit wel kan, kan het steeds proberen. Vormpjes kan je later ook nog kopen als je wil
Hopelijk heb ik je hiermee al een beetje verder geholpen!
groetjes
Karen