Onderwerp: Tips gevraagd voor stappenplan
Woensdag moet ik een relatief klein 4-laags bruidstaartje maken. (onderste 25-20-15-10 cm) En bijpassende cup cakes
Stapeltaarten en bruidstaarten heb ik vaker gemaakt, maar die waren of 3 lagen of zelfs maar 2. En die werden altijd afgehaald.
Nu ben ik woensdag zelf ook op de bruiloft aanwezig dus ik vroeg me af of ik een ander stappenplan zou hanteren.
Ik was van plan om morgen de taarten te bakken, vullen en bekleden. Dinsdag moet ik cupcakes bakken en vullen.
Op woensdagochtend was ik van plan de taart te stapelen, op advies van een taartwinkel. En gestapeld vervoere. Stapelen kon ik volgens hen gewoon het beste doen met van die McDonalds-rietjes. Moet ik deze rietjes nog vullen? normaal laat ik mensen zelf hun taarten stapelen op het laatste moment. En dan heb je ook niet zo last van inzakkingsgevaar, want de taart is dan toch wel binnen 20 min op.
Op de taart komt een waterval van bloemen. Maar nu weet ik niet wanneer ik de bloemen erop zal plakken, met wat en hoeveel tijd ik daarvoor moet rekenen.
De laatste keer dat ik een waterval van bloemen maakt zakte de taart aan die kant langzaam in. Kan ik dat voorkomen?
Daarom wil ik het liefste op locatie pas de bloemen erop lijmen met Royal Icing. Maar hoeveel tijd zal het in beslag nemen om voornamelijk erop te lijmen. Ik kan me eigenlijk niet meer heugen hoeveel tijd me dit de laatste keer kostte.
Is royal icing het beste, of is eetbare lijm ook sterk genoeg om een roos er aan de zijkant op te plakken?
Graag veel tips en ideeen!