Onderwerp: Afsmeren met botercreme extra?
Kan je nu wel of niet afsmeren met botercreme extra??
Ervaringsdeskundigen hier??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Afsmeren met botercreme extra?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan je nu wel of niet afsmeren met botercreme extra??
Ervaringsdeskundigen hier??
Ik heb een keer op een workshop hier mee afgesmeerd en de volgende dag lage e allemaal plassen water en het fondant was helemaal gesmolten. Dus voor mij altijd 1 op 1
Ik doe het sinds kort wel met botercreme extra, veel lekkerder en nog geen gesmolten toestanden gehad.
Tieneke
Ik smeer altijd af met botercreme extra...
Wat is botercreme extra?
Er zit door de banketbakkersroom net wat meer vocht in de BBC. Het hangt vervolgens van heel veel af of dat een probleem is. Zoals het recept van de BBC (uit een pakje bevat het relatief nog meer vocht) , de soort fondant, hoe je het bewaart (condens), temperatuur en luchtvochtigheid buiten of dat net teveel is om te smelten.
Goeie marsepein met relatief weinig suiker zal weer het langzaamst smelten, omdat juist het suiker, wat veel in fondant zit en in de goedkopere marsepein, het laat smelten en in goeie marsepein zitten juist relatief meer amandelen, dus smelt het minder snel.
ik doe vaak botercreme op basis van witte ganache..
maar die extra eigenlijk nooit
ik doe vaak botercreme op basis van witte ganache..
mjam mjam!
Maar BBr is ook erg lekker , nog lekkerder met MBC en banketbakkersroom.. oh.. weer zo zin om te bakken... maar geen gelegenheid...
pennyroyaltea schreef:ik doe vaak botercreme op basis van witte ganache..
mjam mjam!
dat is die zeker..
ik doe het bijna nooit anders (behalve als ik met iets anders afsmeer dan bc)
Ik heb er twee taarten mee afgesmeerd en dat is prima gegaan
1 taart was wel wat vochtig maar dat kwam door de luchtvochtigheid (las er mer over) en niet door het afsmeren.. Was ook niet gesmolten ofzo gewoon wat plakkeriger.. De andere is verder prima gegan!
Wel maar heel.dun afgesmeerd..
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Afsmeren met botercreme extra?