1

Onderwerp: Afsmeren met botercreme extra?

Kan je nu wel of niet afsmeren met botercreme extra??
Ervaringsdeskundigen hier??

2

Re: Afsmeren met botercreme extra?

Ik heb een keer op een workshop hier mee afgesmeerd en de volgende dag lage e allemaal plassen water en het fondant was  helemaal gesmolten. Dus voor mij altijd 1 op 1

Veel taart plezier

3

Ik doe het sinds kort wel met botercreme extra, veel lekkerder en nog geen gesmolten toestanden gehad.

Tieneke

4

Ik smeer altijd af met botercreme extra...

Wat is botercreme extra?

Life is uncertain......eat dessert first!

6 Laatst bewerkt door mieperdepiep (01-06-2012 08:01)

Er zit door de banketbakkersroom net wat meer vocht in de BBC. Het hangt vervolgens van heel veel af of dat een probleem is. Zoals het recept van de BBC (uit een pakje bevat het relatief nog meer vocht) , de soort fondant, hoe je het bewaart (condens), temperatuur en luchtvochtigheid buiten of dat net teveel is om te smelten.
Goeie marsepein met relatief weinig suiker zal weer het langzaamst smelten, omdat juist het suiker, wat veel in fondant zit en in de goedkopere marsepein, het laat smelten en in goeie marsepein zitten juist relatief meer amandelen, dus smelt het minder snel.

ik doe vaak botercreme op basis van witte ganache..

maar die extra eigenlijk nooit

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

pennyroyaltea schreef:

mjam mjam!  :9

Maar BBr is ook erg lekker , nog lekkerder met MBC en banketbakkersroom.. oh.. weer zo zin om te bakken... maar geen gelegenheid... :|

mieperdepiep schreef:
pennyroyaltea schreef:

mjam mjam!  :9

dat is die zeker..

ik doe het bijna nooit anders (behalve als ik met iets anders afsmeer dan bc)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

11

Ik heb er twee taarten mee afgesmeerd en dat is prima gegaan :)
1 taart was wel wat vochtig maar dat kwam door de luchtvochtigheid (las er mer over) en niet door het afsmeren.. Was ook niet gesmolten ofzo gewoon wat plakkeriger.. De andere is verder prima gegan!
Wel maar heel.dun afgesmeerd..