Onderwerp: waarmee roayl icing kleuren??
Wie weet dat ookal weer, ik ben het kwijt!!!.
Ik begreep dat je niet met elke kleurstof kan kleuren!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » waarmee roayl icing kleuren??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie weet dat ookal weer, ik ben het kwijt!!!.
Ik begreep dat je niet met elke kleurstof kan kleuren!
Ik heb wel eens Americolor Soft Gel gebruikt.
Met de potjes van Wilton kan je RI kleuren.
Sterker nog: het kan met allebei! Pas wel op dat je niet te veel kleurstof erdoor mikt, want dan wordt je icing te dun en vloeit het uit. Desnoods wat suikerbakkerpoeder erbij als het toch is gebeurd.
Tieneke
nee, alleen met americolor...
geen wilton gebruiken.. kan wel alleen zit er glycerine in wilton kleurstoffen... nadeel van glycerine is dat het ervoor zorgt dat je icing niet meer uithard.. en aangezien royal icing hard dient te worden is het niet aan te raden..
je zou dus wel wilton kunnen gebruiken als je er puur wat deco mee maakt.
americolor gebruiken als je hangende constructie's etc gaat maken?
nee, alleen met americolor...
geen wilton gebruiken.. kan wel alleen zit er glycerine in wilton kleurstoffen... nadeel van glycerine is dat het ervoor zorgt dat je icing niet meer uithard.. en aangezien royal icing hard dient te worden is het niet aan te raden..
Ik kleur het vooral met Wilton (omdat dat de meeste kleuren zijn die ik heb) en het is tot nu toe altijd (meer dan) prima uitgehard......
een randje bv op je taart zou best kunnen.. dat is niet erg.. of als je wat schrijft/spuit op een taart
maar op een koekje bijvoorbeeld zou het al moeten uitharden anders trekt het vocht in je koekje en wordt je koekje zacht..
Dat is bij mij, voor koekjes, als 'lijmmiddel' echt nog nóóit niet (snel) uitgehard, om het even met welke kleur (Americolor/Wilton) ik de royal icing had gekleurd.... dat snap ik ff niet dan
nog een keer annick.. want ik snap je tekstje niet helemaal..
tis al laat voor mij
ik maak eruit op dat je koekjes altijd zacht blijven welke kleur je ook gebruikt...
Nee de royal icing kleur ik met Wilton en/of Americolor, en beide harden mooi uit........ hoe lang dat duurt weet ik niet, dat halen ze bij mij nooit....
Duidelijk genoeg zo Kimh? Geen probleem hoor!
dubbele ontkenning.. volgens mij bedoelt ze dat t altijd (snel)uithard.
Marielle van de Koekenbakkers vertelde inderdaad dat je Wilton niet moet gebruiken voor koekjes vanwege de glycerine!
Dan heb ik gewoon geluk gehad tot nu toe!
Zal t maar niet meer uitlokken......
Als het niet lukt, weet je hoe het komt
Nog nooit last gehad van kleuren met Wilton, ook bloemen die hard moeten worden worden gewoon hard. En ik kleur echt al jaaaaaren met Wilton... is dat altijd toeval geweest??
Ben ik in elk geval niet de enige waar het goed is gegaan...... *fingers crossed*
Volgens mij kan je royal icing niet kleuren met kleurstoffen opolie basis.
Icing kan niet tegen vettigheid volgens mij... Je moet ook altijd een vetvrije kom hebben, anders 'smelt'. Je icing weg.
Niet meegemaakt.... Is me verteld door iemand die er wel verstand van heeft
Zouden ze het bij Wilton zelf ook weten, dat je met die icing colors geen (royal) icing kunt kleuren?
@N'Cakes: volgens mij is Wilton op waterbasis Behalve de candy colors uiteraard.
Ja, die bedoelde ik ook... Ik gebruik zelf ook altijd wilton...
Dames allemaal bedankt voor jullie reactie`s!!!!!
Tsja, ik dacht ook al, maar het heet toch "Wilton Icing Colors"?! Waarom kan je er dan geen icing mee kleuren, hihi!
Ik heb het gedaan, maar dat is niet goed uitgehard. De koekjes waren op voor ze de kans kregen
He bah, ik heb toch niet voor niets weet ik niet hoeveel Americolor gekocht, terwijl ik gewoon Wilton had kunnen gebruiken wat ik al had!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » waarmee roayl icing kleuren??