1

Onderwerp: 4 laags voor een heel lief vriendinnetje

Ik bak nog niet zo heel lang taartjes, en niet alle taartjes vind ik show waardig  :o maar deze wilde ik toch graag met jullie delen.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/163567_355355844529442_334655463266147_899628_858564861_n.jpg

Ik begon afgelopen donderdag avond met het vullen, afsmeren  en bekleden. Wat een ramp. Door de warmte was het bijna niet te doen. Ze zijn minder mooi bekleed dan de bedoelling was en ik inmiddels van mezelf gewend ben.
Op het laatste moment met het decoreren het hele plan omgegooid.
Met als dit het resultaat.

De taart was voor mijn vriendinnetje die 25 werd. toen we rond een jaar oud waren leerden we elkaar in de zandbak kennen. Tot de dag van vandaag hele goede vriendinnetjes en een hoop met elkaar mee gemaakt.

Afgelopen zaterdag vierde zij haar verjaardag bij ons op de manege. Ze vroeg me al weken geleden voor een taartje. Dat kan, maar heb niet zoveel tijd i.v.m mijn werk, dus het wordt een kleintje.

Zij wist natuurlijk niet dat ik vrijdag en zaterdag vrij had genomen om een 4 laags stapeltaart te maken en nog een tal cupcakes.

Rond een uur of 9 's avonds iedereen naar de kantine gestuurd (mensen stonden buiten met het heerlijke weer) en ik met knikkende knietjes omhoog. Vreselijk bang dat de taart zou vallen. Op het moment dat ik met de taart binnen kwam begonnen ze te zingen en ze was verschrikkelijk verrast...

Super leuk om te zien.

Allen zijn gevuld met witte chocolade creme en verschillende soorten jam.

Tips en feedback zijn uiteraard welkom :)

2

Re: 4 laags voor een heel lief vriendinnetje

Wauw, mooie taart zeg !!   :Y    :thumb:

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

3

Mooie chique taart en de kleuren zijn prachtig! Leuk verhaal erbij, je vriendin zal wel heel verrast zijn geweest!

4

Wauw dit vind ik echt een super taart!  :thumb:  :thumb:  :thumb:
Sorry dat ik je gelijk met vragen bestook: maar hoe heb je die rand van de onderste en derde taart gemaakt? En nu ik je toch aan het bevragen ben, hoe krijg je die mooie kleur zilver en dat prachtige paars. Ik ben verliefd op een taart  :o !

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

5

eens even een vraagje ik moet binnenkort een taart gaan maken met alleen maar witte chocolade. heb je daar een recept voor toevallig?

@ Peca. De sierrand is een silliconen mold van first impression.
Geloof dat hij beaded border heet. Dat zilver heb ik gedaan met de PME Lustre spray en paars heb ik gekleurd met de violet van americolors.

@Sloffie, ik heb gewoon eerst botercreme gemaakt met de funcake mix en daardoor heen een pot witte chocopasta gedaan :)

7

Hahaha, wat een lekkere en makkelijke vulling heb je bedacht. Ik wilde je zeggen dat ik je taart prachtig vind en het verhaal er omheen heel bijzonder. Zulke vriendschap is kostbaar. En dat verdient zo'n taart als jij hebt gemaakt!

Tieneke