Onderwerp: Flensjestaart met chocolade-room vulling
...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Flensjestaart met chocolade-room vulling
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
...
Dat ziet er heerlijk uit!!!!
Wat origineel! Maar is het niet heel erg veel werk? Het heeft iets weg van spekkoek, als je het zo ziet! 

Ziet er erg lekker uit en ook mooi op de foto gezet 
Wat origineel! Maar is het niet heel erg veel werk? Het heeft iets weg van spekkoek, als je het zo ziet!
Spekkoek, daar dacht ik ook gelijk aan.
Het zijn geloof ik crêpes, als ik goed kijk zijn ze erg dun.
Veel werk zeg.
Leuk idee
Bedankt iedereen voor de commentaar!
ik probeer het altijd van mijn werkjes een mooie foto te maken
Op zich is er niet zo veel werk
of het flensjes of crêpes zijn weet ik niet zeker, wij noemen ze 'BLINY' (ik ben afkomstig uit Rusland), maar onze oma noemt het flensjes )))
ik bak het uit deeg op basis van: 1 kg bloem, 1 l melk, 2-3 eieren, 0,5 tl natrium bicarbonaat, 1 el azijn, 1 el suiker, zout.
Groetjes
Maria
Lekker ziet de flensjestaart eruit!!
Mag ik vragen hoe je de chocolade-slagroom hebt gemaakt?
De 250 g pure chocolade smelten 'au bain marie'.
50 g Ongezouten boter in stukjes en 250 ml slagroom erdoor roeren. De 55 g fijne kristalsuiker oplossen in de 100 ml sterke zwarte koffie, in de kom toevoegen en kloppen dan tot het mengsel glad is. Neem de kom van de pan nemen en laten afkoelen tot het mengsel dik wordt.
groetjes
Maria
Dank je wel voor het recept!! Dit weekend wil ik deze gaan maken; dat wordt lekker smullen!! 
Dank je wel voor het recept!! Dit weekend wil ik deze gaan maken; dat wordt lekker smullen!!
het was lekker, MAAR ik wil u verwittigen, dat de vulling vrij bitter was, dus voor de liefhebbers van donkere chocolade )))
Werkwijze volgens het recept:
Vet een toepassende springvorm licht in. Leg een flensje in de vorm en bestrijk met een beetje vulling. Ga zo door met lagen maken, eindig met een flensje. Houd wat vulling over. Bedek de taart met folie en zet 1 uur in de koelkast.
DAN
Verwarm de oven voor op 180°C. Zet de springvorm op een bakplaat en verhit de taart 10 min.
Verwarm intussen de rest van de vulling 2-3 min. 'au bain marie'. Serveer de taart besprenkeld met vulling en slagroom!

Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » Flensjestaart met chocolade-room vulling