1

Onderwerp: [FEEDBACK]Gelukt! Rupsje nooit genoeg

Mijn stapel is heel aangekomen!

Ik heb de vraag gekregen of ik een stapeltaart kan maken voor 55-60 personene. uh..... Ik ga eerst een stapel van 4 lagen proberen en dan hoor je het van me, was mijn antwoord. (1ste verjaardag van het kindje, moet er niet aan denken dat die taart dan mislukt.)

Daarom voor een studiedag op school deze taart gemaakt. (thema leesbeleid, dus rupsje nooitgenoeg pastte erg goed)

Ikzelf vind hem niet geweldig, de kleur vind ik niet zo mooi, je ziet mn lagen door de marspein (tips zijn welkom|!)

De stapel vind ik zelf wel gelukt, al zie ik echt wel verbeter punten. Maar ik durf die opdracht wel aan, goed plannen, rustig blijven en nog wat taartjes oefenen:)

Gevuld met:
Onderste laag, banketbakkersroom en jam.
2e laag, frambozenmousse,
bovenste 2 lagen, bonbonblocvulling.

(mijn collega's vonden hem erg mooi en erg lekker.)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KPIWKPEN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YMIR7TSV.jpg

Re: [FEEDBACK]Gelukt! Rupsje nooit genoeg

Hoi,

Mooie taart. Als de lagen er door heen komen, heb je waarschijnlijk de marsepein te dun uitgerold.

3

mooie taart zeg !!

Als de lagen erdoor komen, kan het ook zijn dat je te dun/niet strak genoeg hebt afgesmeerd....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

4

Ik vind het ook een hele mooie taart hoor!!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Als tip die ik je kan meegeven voor het doorschijnen, is om door de botercreme waar je mee afsmeerd een klein beetje bruine kleurstof te doen.  :Y

Nog een tip is om je taart op een stevige ondergrond te zetten. Zoals een cakedrum of mdf plaatje. Ik zie dat je taart nu op een kartonnetje staat. Als het kartonnetje bij het optillen van je taart ombuigt, zou zo je taart in kunnen storten.

Groetjes San

5

Bedankt voor de tips! Die 2e stapel komt er ook aan, dus ga ze zeker gebruiken:)

6

Ja hoor, je kan een 2e stapeltaart echt wel aan hoor!!!  :Y Je werkt heel netjes dus dat gaat helemaal goedkomen!

Groetjes San

7

Hoi,

Om doorschijnen te voorkomen kan je ook nog een 2de keer afsmeren (eerste keer ff goed laten harden, de 2de keer ook even hard laten worden).

Dat scheelt soms ook veel:)

Ziet er verder hartstikke netjes uit hoor!

Groetjes, Cotie. www.datverdienteentaartje.nl
Ik geef ook workshop's in Dordrecht!