1 Laatst bewerkt door Carien (29-05-2012 09:19)

Onderwerp: volgens mij zitten ze nu aan de taart :-)

Ze gingen vanmorgen vroeg trouwen, manlief heeft ze om 8u klaar zien staan voor vertrek :Y
Ze zijn dan ook getrouwd omdat het handiger was, wilden geen groot feest, nu effe koffie drinken met ouders, familie en getuigen en dan vanavond tuinfeest voor vrienden enz....
Moeder en zus vonden dat wat erg kaal en kwamen bij me voor een bruidstaart... Leuk, een verrassingstaart :D
Ze vonden alles mooi, het hoefde alleen maar simpel te zijn, alles zou beter zijn dan de cake die moeders zou bakken. Als kleur: champagne, cappuccino, camel... :think:  Ik heb maar champagne aangehouden als kleur O-)

Afijn, ikke vulling maken (frambozenmousse, al 564720987345x gemaakt), dubbele hoeveelheid...  :think: 't ziet er anders uit... :think: .... Na een paar uur opstijven wilde ik gaan vullen.... was het echt anders, nl het was nog vloeibaar! :s  Toch geprobeerd :rolleyes: , de taarthelften dreven van elkaar af, dus biscuit kon ook weggegooid :grr:  Gelukkig had ik er nog 1 in de vriezer (ik had een andere gemaakt, omdat ik de 1e biscuit te laag vond, maar nood breekt wet :| ).
Stressss, want pinksteren en dus geen Appie open en nee, niet genoeg slagroom meer :grr:
Een buurvriendin gebeld... heb jij nog  O-)  JA, ze had nog :Y  en ja, ik mocht het hebben :thumb:
Achteraf heb ik de frambozen niet dubbel afgewogen, maar dubbeldubbel :grr:  Gelukkig had ik nog wel frambozen in de vriezer en had ik (net) genoeg gelatine :)  Ik had een heel rustige, relaxte planning, maar mèn, dan heb je het effe niet meer hoor :nooo

Afijn, sorry voor dit verhaal weer :rolleyes:  :o
De taart was op tijd af en ze (zus en vriendin) vonden 'm helemaal mooi :)
https://lh3.googleusercontent.com/-wZANk07Iulw/T8SBuXAVZgI/AAAAAAAAUoc/M6UW7wCCwyo/s800/IMG_4383%2520%2528Kopie%2529.JPG

Marsepein, gevuld dus met frambozenmousse, japanse wijnbes-frambozen-bramensaus en een knapperig laagje witte choc; afgesmeerd met witte chocganache.

Ben zoooo benieuwd wat het bruidspaar ervan vindt  :Y  (en ook wat jullie ervan vinden hoor ;) ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: volgens mij zitten ze nu aan de taart :-)

PFFFFFFFFF wat een ellende.......ik zou in de vlekken zitten :lol: Maar hij is uiteindelijk prachtig geworden...ik hou ervan :thumb:

3

Ik vind hem echt prachtig  :Y  De kleur is ook mooi zeg!
Kan me heel goed voorstellen dat je vreselijk in de stress hebt gezeten maar van de taart is dat niet af te zien.

Mooie strakke taart!

Ik vind 'm heel erg mooi! Echt een prachtige kleur.
Wat een stress zeg met die vulling...
Ik moet binnenkort ook zo'n diamond motiefje maken. Het zit er bij jou super strak op. Heb jij nog tips hoe de diamond patchwork cutter te gebruiken?

Life is what you bake it.

mooi taartje geworden hoor, ik zie niets van je stress ;)

hoe heb je het diamond patroontje gemaakt, is dat met de hand? omdat ze wat schuiner lopen dan de patchworkcutter zeg maar.

mooie kleur ook!

I never met a calorie I didn't like....

7

Wat een mooie taart en wat klinkt de vulling zalig ! Balen van alle stress en daardoor een niet-relaxte planning ;) maar het eindplaatje is het wel waard !

Groetjes, Conny

Hé, wat een pech. Wat goed dat je het allemaal hebt kunnen oplossen, zal inderdaad een stress geweest zijn.
En wat is íe mooi geworden. De 2 kleuren combineren heel mooi bij elkaar. Toch een beetje camel, hoor.
Leuk om dit als verrassing te krijgen!

Is dit een rosepetal-uitsteker van 2 maten?  Bleef hij snel aan de taart plakken .. ennuh waarmee deed je dat?  O-)

taartenprinsesje schreef:

hoe heb je het diamond patroontje gemaakt, is dat met de hand? omdat ze wat schuiner lopen dan de patchworkcutter zeg maar.

Ik zat er ook al naar te kijken want het het ruitje lijkt idd wat kleiner...

10

Aaaaah, idd stressssssssssss!!!!

Maar jeetje Carien wat een rete strakke taart!!!!!! Ik vind de kleur ook prachtig hoor!!  :thumb:

Groetjes San

11

:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

12 Laatst bewerkt door Carien (29-05-2012 11:43)

dankdank dames, ik zit hier te glimmen :Y

het is niet die patchwork dinges, daar kan ik niet mee overweg :nooo  het is 1 van de 4 matjes, van CK (Impression Mats, Diamond & Square Assortment) :)  Vind ik echt super werken: indrukken, aandrukken, mat eraf en effe nalopen met zo'n 'radeer'wieltje :)

Mieperdepiep, idd die uitstekers en dan met ietsje icing vastplakken, effe vasthouden en het zat vast :)

Oh ja, de kleur is Gold van Spectrum, ietsje maar. In fondant kleurt het wel anders. De bloemen zijn van paste, met dezelfde kleurstof en dan is het ietsje bruimer.

13

WAUW! Prachtige chique taart! Wat een mooie kleuren zeg.

Grappig... Mijn zus en zwager heten ook Kim en Sander  :D

Deliclaire, de toef op de taart.

14

:D   :think:  :shh: was je niet uitgenodigd dan?                                         ;)

Heeel erg mooi, chique kleur :thumb:  :thumb:

16

Wauw, wat een mooie, strakke taart. Vind de kleur erg mooi!

Groetjes, Krista

17

Aha, niet die patchwork dinges dus... ik ga eens kijken naar die matjes.

18

Wat een beauty! :thumb:
Superstrak, prachtkleur, gave bloemen.
Mooi, dat onderbord met bijpassend lint. :Y
En wat een heerlijke vullingen weer! :9

Je hebt je vergissing prima hersteld. :thumb:
Ben je al bekomen van de stress? En laat je nog even weten wat het bruidspaar ervan vond?

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

19

Mooi hoor !!

Christine.

20 Laatst bewerkt door Carien (29-05-2012 19:35)

:) dankdank weer

Hertje schreef:

Ben je al bekomen van de stress? En laat je nog even weten wat het bruidspaar ervan vond?

Enigszins... (die stresss). Kwam er vanmiddag achter dat we deze week geen maandag hebben  :grr: Nu weer aan het stressen voor volgende bruidstaart :rolleyes:  Leer ik het ooit :think:

Ik ben ook errug benieuwd wat bruidspaar ervan vond; die zijn aan het feesten natuurlijk. Hoop toch wel dat ik een reactie krijg.... anders vraag ik er maar om denk ik O-)

21 Laatst bewerkt door Hertje (30-05-2012 00:31)

Je doet je onderschrift eer aan. ;)
Moest niet mogen, dat we deze week geen maandag hebben gehad. :+

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

22

jeeeej:

'Bij deze wil ik je even laten weten dat het bruidspaar de taart super mooi vond!!
De taart smaakte ook echt super lekker!

Het was een mooie dag!
Bedankt voor het maken van deze prachtige taart!'

23

Hertje schreef:

Je doet je onderschrift eer aan. ;)
Moest niet mogen, dat we deze week geen maandag hebben gehad. :+

tsja :o  :grr:  :rolleyes:  :s  enz
Ik had 's morgens bij de overburen hun werknemers auto zien staan; die komt altijd op dinsdag en donderdag. Dacht nog dat ze het zeker druk hadden, dat ze een extra dag kwam werken....
:think: Er had toen toch al een lichtje moeten gaan branden  :o :think:

24

Carien schreef:

jeeeej:

'Bij deze wil ik je even laten weten dat het bruidspaar de taart super mooi vond!!
De taart smaakte ook echt super lekker!

Het was een mooie dag!
Bedankt voor het maken van deze prachtige taart!'

Kijk! Dat doet een mens goed!
Is alle stress niet voor niks geweest. Had niet anders verwacht eigenlijk want hij ziet er prachtig uit en klink ook heerlijk.

25

Less is more, ik vind 'm heel mooi  :thumb: