1

Onderwerp: Klant vind de cc te droog.

Ik heb bij maakjetaart cupcakemix gekocht, deze is niet van funcakes, maar moet wel dezelfde verhoudingen gebruiken.
's Ochtends gebakken, en een paar uur later opgegeten, maar ze vond ze te droog. Ik heb ze niet geproeft.
Kan ik ze smeuiger maken door meer boter? Of juist even invriezen?
Of toch maar wel vulling erin?
Welke mix gebruiken jullie voor cc's? Ze wil er namelijk 120 hebben over 2 weken :)

2

Re: Klant vind de cc te droog.

:think: da's toch raar.... dat je er 120 wilt, terwijl je ze niet lekker/te droog vindt  :think:  :s

ik gebruik altijd Nigella's recept voor cc's, die van de mix van FC vind ik ook te droog :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

het is de baas en zijn vrouw van mijn man.
vandaar dat ze bij mij komen ;)

ze hebben vroeger zelf een banketbakkerszaak gehad.. dus ze weten er wel wat vanaf (helaas haha!)

4

chantal1980 schreef:

ze hebben vroeger zelf een banketbakkerszaak gehad.. dus ze weten er wel wat vanaf (helaas haha!)

Dan zou ik ze vragen naar een recept dat ze wél lekker vinden! ;-)

Ik vind zelf de cupcakes van funcakes vlak na het bakken ook wat droog. De volgende dag zijn ze altijd een stuk lekkerder ;-)

5

ik gebruik altijd funcake mix en per 250/300 gr.mix deed ik er 2 eetlepels volle melk bij en dan zijn ze echt niet droog!
hier vinden ze het heerlijk

maar sinds kort heb ik weer wat anders wat nog lekkerder is
bv

300 gr.mix
150 gr ei
75 roomboter en 75 ml ( ongeklopte) slagroom

dus een beetje van funcake een beetje van dr oetker wolkencake en een beetje van mezelf
in de wolkencake van dr oetker vervangen ze  de boter helemaal door slagroom maar
ik doe dus half om half omdat anders de cupcakes niet heel erg mooi omhoog komen

succes!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

6

Ik heb heel lang de mix van MJT gebruikt, is niks mis mee! Ik zou er niets aan veranderen want met bakken luisteren de verhoudingen erg nauw. Of iemand ze te droog vindt is een kwestie van smaak, ik zou in dat geval bijvoorbeeld afsmeren met botercreme voor je er fondant op doet of toch vullen.
Succes!

ik heb vele cupcake recepten geprobeerd maar niet 1 vond ik er echt uit springen.
tot ik het recept van Rudolph van veen probeerde.
Dit is em helemaal voor mij!
ik vind dit recept echt hemels lekker.
komt misschien doordat de boter wordt vervangen door zonnebloemolie.

Ik zing mijn eigen wijsje!

8

Ik gebruikte eerst ook altijd die van funcakes, maar ik heb voor moederdag de mix van de jamin gekregen en die vind bijna iedereen in de omgeving (lees vrienden en fam.) veel lekkerder.
Succes

Groetjes Yvon

9

koekiemonster schreef:

ik heb vele cupcake recepten geprobeerd maar niet 1 vond ik er echt uit springen.

wat mooi toch dat smaken verschillen!

ik vind de cupcakes gemaakt met olie vreselijk en krijg er nog maagpijn van ook, maar er zijn er zat die ze heerlijk vinden

als je nog de tijd hebt , probeer eens wat ideeen uit.
ik heb in het begin ook heel veel receptjes gemaakt en ook direct in de container gesmeten, maar nu ben ik er helemaal over uit en de mensen uit mijn omgeving vinden ze ook heerlijk!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

10

funcake cupcakemix gebruiken en dan roomboter erbij!

Helemaal niet droog.  :/ misschien hafd je ze wat te lang in de oven?

Zonder taart geen feest!

11

Ik gebruik ook altijd FCmix, wij vinden het heerlijk. Ik gebruik wel vloeibare boter van Blueband met roombotersmaak, of half roomboter half vloeibaar, is ook lekker.

Het recept van Rudolph vinden we hier niet lekker

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

12

ik gebruikt ook mix van funcakes met roomboter en ik vind heerlijk,maar je moet precies op die tijd bak letten anders indd zijn droog.

13

Ik gebruik Nigella's recept, al jaren en heb nog nooit klachten gehad. Ik heb toch al behoorlijk wat cupcakes gemaakt  :Y

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

14

Ik gebruik altijd de mix van MJT, Chantal. Nou moet ik zeggen, dat ik ze de laatste keer ook droog vond. Ik dacht, dat dat aan mij lag. (Te lang in de oven ofzo.) Terwijl ik daar gewoonlijk nooit problemen mee heb. Maar nou ga ik twijfelen: ze zullen toch geen andere mix hebben  :think: ??? Ik denk, dat ik straks even een paar maak, even om te testen. .........Ik kom er op terug!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

15

De medium eieren waren op bij de Deen. Dus nog geen test met m'n nieuwe zak mix kunnen doen. Maar ik denk, dat mijn cupcakes van laatst toch wel mijn eigen fout was. Maar heb je ze 5-6 min. gemixt en op 160 gr. gebakken (ipv 4 min. mixen en bakken op 185 gr. zoals bij Funcakes)?

16

ik bak ze altijd op 150 graden en mix ze niet langer als nodig is.. ik had trouwens zelf ook al een klacht gestuurd naar mjt ;) omdat ik ze gewoon ook niet mooi vond.
ik had de gewone ccmix gekocht (18,50 per 5 kilo of zo iets).
toen vertelden ze mij dat ik de novelty mix moest hebben. daar heb ik een kilootje van gekregen. merkte eigenlijk geen verschil :S

die van de jamin is toch funcakes?
funcakes bleef wel een week lekker! maar ik heb zo'n 1,5 jaar niet gebakken door zwanger en babytijd..

ik ga denk ik gewoon weer ouderwets funcakes halen..

17

spidygirl schreef:

ik gebruik altijd funcake mix en per 250/300 gr.mix deed ik er 2 eetlepels volle melk bij en dan zijn ze echt niet droog!

bv

300 gr.mix
150 gr ei

dus een beetje van funcake een beetje van dr oetker wolkencake en een beetje van mezelf
in de wolkencake van dr oetker vervangen ze  de boter helemaal door slagroom maar
ik doe dus half om half omdat anders de cupcakes niet heel erg mooi omhoog komen

succes!

heb laatst wolkencake gegeten en het was idd best lekker, maar ik vond er minder smaak aan zitten als met boter..

18

chantal1980 schreef:
spidygirl schreef:

bv

300 gr.mix
150 gr ei

succes!

heb laatst wolkencake gegeten en het was idd best lekker, maar ik vond er minder smaak aan zitten als met boter..

ik doe dus half boter half slagroom! echt lekker! en niet droog!

19

chantal1980 schreef:

toen vertelden ze mij dat ik de novelty mix moest hebben.

Noveltycake is inderdaad cakeachtig (ideaal voor 3-D taarten). Maar ccmix is toch net wat smeuïger dan noveltycake......... gewoonlijk dan  ;) .

chantal1980 schreef:

die van de jamin is toch funcakes? funcakes bleef wel een week lekker!

Ja, Jamin heeft idd Funcakes. Maar die van MJT blijft ook wel een week lekker .......... gewoonlijk dan ; , hahaha.

chantal1980 schreef:

ik ga denk ik gewoon weer ouderwets funcakes halen..

Voor je bestelling en je eigen gevoel/zekerheid zou ik dat inderdaad dan doen. Maar ik zou dan toch een andere keer (voor eigen gebruik) die MJT-mix nog 's proberen, evt. zoals op de gebruiksaanwijzing. Misschien heb je gewoon bij toeval een misbaksel gehad.

20

spidygirl schreef:
koekiemonster schreef:

wat mooi toch dat smaken verschillen!

ik vind de cupcakes gemaakt met olie vreselijk en krijg er nog maagpijn van ook, maar er zijn er zat die ze heerlijk vinden

als je nog de tijd hebt , probeer eens wat ideeen uit.
ik heb in het begin ook heel veel receptjes gemaakt en ook direct in de container gesmeten, maar nu ben ik er helemaal over uit en de mensen uit mijn omgeving vinden ze ook heerlijk!

Ik zweeeeeeeeer nu ook bij rudolph's basis cupcakerecept. de olie proef je helemaal niet?
boter vind ik juist zó overheersend. in combinatie met suiker word ik misselijk van roomboter.

Zooo lekker funcakes met roomboter gisteravond nog even een paar gebakken en niet droog!

Groetjes P@trici@

22

ik gebruik altijd de cupcakemix van cake en party van de boerenbond en ik krijg alleen maar tehoren die zijn lekker dus voor mij geen andere meer

23

Ik gebruik sinds kort een recept van het forum: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=144630
sinds ik deze geprobeerd had wilde ik niet meer anders...

I love the tree C's: Cakes, Chocolate and Candy.

24 Laatst bewerkt door jo-oosie (30-05-2012 21:13)

Hoi,

ik gebruik onderstaand recept en zou niet anders willen.
Hoor alleen maar goede reacties, ze zijn niet 'vast' van samenstelling en ze blijven echt een paar dagen lekker en smeuïg....  :Y
Ik vond hem in een krantje van de Jumbo, hier vond ik later dezelfde en blijkt hij dus van Nigella te zijn....  ;)

Ingrediënten:
◦125 gr. boter
◦125 gr. zelfrijzend bakmeel
◦125 gr. witte basterdsuiker
◦2 eieren
◦½ zakje vanillesuiker (1 hele is ook lekker)
◦2 à 3 eetlepels melk

Werkwijze:
◦Verwarm de oven voor op 180 C
◦Doe alles behalve de melk in je kom
◦niet op een hoge stand mixen (ik doe op stand 2 van de 3 standen)
◦Voeg tijdens het mengen/mixen de melk toe op de laagste stand
◦Zet 12 papieren vormpjes in een  muffinvorm
◦Verdeel het beslag over de vormpjes
◦Bak de cakejes in 15 á 20 minuten lichtbruin

ik heb er mijn eigen draai een gegeven op de volgende manier:

@   ik laat de vanillesuiker weg
@   ik vervang de witte basterdsuiker voor de helft met donkerbruine basterdsuiker (is al vrij zoet, vandaar dat ik de vanillesuiker weglaat)
@   ik gebruik vloeibare boter ( let er wel op dat het boter is om in te braden én bakken, zoals bijv bleuband)
@   ik doe alles behalve de eieren en de melk in m'n kom
@   ik meng eerst de boter, suiker en bakmeel
@   dan doe ik de eieren erbij
@   en pas als dat een mooi mengsel is, doe ik er de melk bij

Nou ja, zie maar of je er iets mee kunt...

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

25

bedankt allemaal voor het meedenken, hier kan ik wat mee!

erna, als ik nou bak.. kom jij ze dan proeven? ik ben aan de lijn  :cool: