Onderwerp: taart wordt groter uit de oven.

Hallo,
steeds als ik een biscuitdeeg bak gaat het goed, hij rijst mooi en is lekker luchtig. Er is dan wel een probleempje. Het is best wel ingewikkeld om uit te leggen maar ik ga het zo goed als mogelijk is uitleggen.
Als ik het uit de oven heb gehaald laat ik het meestal een paar uur afkoelen. Dat doe ik uit de vorm maar wel gewoon op een rooster BUITEN de koelkast of iets anders. Gewoon in de keuken en niet luchtdicht. Als ik het dan ga snijden rekken de plakken uit en dan passen ze niet meer op elkaar. Als ik dan botercreme wil smeren gaat dat heel moeilijk.
Ik hoop dat jullie het begrijpen want ik ga hem morgen bakken en ik wil graag antwoord en vanavond kan ik hem niet meer bakken.
groetjes van Emma

een eigen taart is goud waard

2

Re: taart wordt groter uit de oven.

Denk dat dit komt doordat de biscuit te vers is. Je kunt beter een dag eerder bakken, of nog eerder en dan de biscuit invriezen. Sinds een paar maanden smeer ik de botercreme niet meer maar spuit deze met een spuitzak op de lagen (tip van het forum  :Y ) zodat de lagen niet vervormen en/of verschuiven

3

Ik sluit me aan bij de tips van Esther :Y

4

dat heb ik ook inderdaad!

en als je hem dan een paar dagen invriest, wanneer je hem eruit haalt zo snel mogelijk doorsnijden, vullen en afsmeren? of eerst weer helemaal laten ontdooien?

5

ligt eraan hoeveel tijd en geduld je hebt  ;)

Ik snij 't rustig 5min nadat het kapsel uit de vriezer is gekomen. Gaat soms nog wat lastig, maar over het algemeen goed te doen. Zo blijven de koelkastvullingen ook lekker koel :)  Maar later kan ook hoor :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

oki toppie! ga ik proberen :)