1

Onderwerp: stomme slagroomvraag

Hallo allen,

ik mag een stapeltaart en een meptaart maken...waarvan 2 met slagroom...ik heb echter een handicap...ik klop altijd klontjes in de slagroom. Nu hebben we een keukenmachine gekocht... en vroeg ik me af...hoelang moet daarin de slagroom...en op welke stand...en hóe voorkom ik dat ik die rottige klontjes er niet in krijg...(op tijd stoppen...dat weet ik...maar hoe weet ik wanneer ik moet stoppen...:S!!!) hullup!!

:grr:

bakthuys.blogspot.com

2

Re: stomme slagroomvraag

Als je klontjes krijgt dan denk ik dat je te lang doorklopt, zodat de slagroom boter gaat vormen.

Ervaring met een keukenmachine heb ik niet, ik klop slagroom altijd met de handmixer.
Ik voel het altijd aan als ik moet stoppen omdat de slagroom dan stijver wordt. Maar als je dat niet kunt voelen, dan kun je het beste zodra de slagroom op gaat stijven, de bak schuin houden tijdens het kloppen (of heel even de mixer uit), en zodra de slagroom niet meer beweegt bij het schuinhouden dan is die stijf genoeg.

Groetjes, Monica

3

Re: stomme slagroomvraag

Of gewoon als t dikker wordt met je garde verder kloppen met de hand. En t niet op de hoogste snelheid zetten