1 Laatst bewerkt door DotjeSlagroom (21-05-2012 20:07)

Onderwerp: Abrahamtaart en racetaart

Hallo allemaal,

Voor de stiefvader van de vriendin van mijn broer een abrahamtaartje gemaakt. Ik heb hem eigenlijk zo goed als nagemaakt van iemand van het forum.. weet alleen niet meer wie. Bedankt in ieder geval!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PFCWJQCI.jpg

Dit weekend een taart gemaakt voor een jongen in mijn straat die 6 jaar werd. De moeder wilde graag een racewagen op de taart. Vond het erg leuk om deze te maken. Het was voor de eerste keer dat ik een bakvorm van 30 bij 30 heb gebruikt. De eerste keer was de taart erg laag, dus heb hem nog een keer gebakken en op een wat hogere stand gemixt. Daarna was hij iets hoger, maar kon de taart niet in twee lagen snijden voor de vulling. Uiteindelijk maar een laag van de eerste taart er bovenop gedaan.. Iemand enig idee hoe dit kan? Had eigenlijk een beetje het idee dat wat er in de tabel staat misschien te weinig was. Iemand ervaringen hiermee? Het autootje had ik al een paar dagen van te voren gemaakt. Helaas ging op het laatste moment de spoiler erachter kapot  :nooo daarom is hij nu zo laag.

Al met al waren ze erg blij met de taart en hij was boven haar verwachtingen! Dus ik natuurlijk ook blij  :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RRAQQXPJ.jpg

Feedback is altijd welkom  O-)

Groetjes

2

Re: Abrahamtaart en racetaart

wat leuk om "mijn" taartje nog eens voorbij te zien komen en wat een leuk idee voor de weg.  :Y

Je racetaart vind ik ook supergaaf

3

Leuke taarten!

Ik krijg met de tabel van hier ook nooit zulke hoge taarten, dus ik gebruik altijd wat meer. Ik zorg dat het bakblik voor 2/3 gevuld is.

4

Mooie taarten. Ik vind de racetaart het mooist, maar ik denk dat dat vooral komt door de mooie "sprekende"kleur groen. De andere is ies donkerder, maakt het iets minder vrolijk. Wat betreft het rijzen van je taart. Kan het zijn dat je mengkom te vol was? Je moet zorgen dat het beslag in principe niet boven de garde uikomt, dan klop je niet genoeg lucht in je beslag.