1

Onderwerp: Hulp nodig! Leek in het vak, maar wil het proberen ;)

Hallo dames !

Ik wist niet waar ik mijn post moest plaatsen dus ik hoop dat ik goed zit hier :)

Voor mijn zoontje zijn 1e verjaardag(jaaaa wat worden ze snel groot!)zou ik een feestje willen geven in het thema "bumba". Als hij deze clown ziet dan lacht hij iedere keer weer  :)

Graag zou ik deze cakepops maken

http://www.cupcakesenmuffins.nl/wp-content/uploads/2012/03/bumba-cakepops-572x525.jpg?9d7bd4

En bumba cupcakes.

De taart wou ik laten maken door een familielid, maar deze vroeg me toch erg veel geld ervoor.. Ik twijfel nu om er zelf aan te beginnen.. Het ziet me er toch erg moeilijk uit :

http://media.cakecentral.com/gallery/750598/1296407329.JPG

of deze

http://www.freewebs.com/lilo-taart/photos/bumba01-1.jpg

Of een ronde versie met daarop zijn naam & leeftijd & een bumba uitgesneden in fondant.

De cupcakes ga ik morgen proberen te maken. Ik heb op het forum hier al eens gekeken hoe ik te werk moet gaan.
Hebben jullie misschien nog tips of recepten die altijd lukken voor cupcakes  :D haha ! Ik wou het recept van "goe gebakken" gebruiken.. Indien ze goed lukken wil ik er een deel invriezen. Ik liet me vertellen dat dat wel kan, maar zijn ze dan wel nog echt lekker ?

Ivm de taart, wat denken jullie.. Laat ik het over aan een pro of zelf proberen ?
En , hoe ga ik te werk ?? !!

Alvast bedankt

Oja, nog een vraagje. Waar haal ik het best mijn benodigdheden. Ik ben van België, maar wil best wel over de grens rijden  :)
Ik dacht te werken met marsepein, maar maakte al eerder cupcakes met mijn dochtertje & de marsepein werkte echt niet mee..

2

Re: Hulp nodig! Leek in het vak, maar wil het proberen ;)

Je zou ook eens in de webshop kunnen kijken van het forum.
Voor de benodigdheden.
En op deze site staan ook een hoop How To's
die best wel te doen zijn.
Ik bak zelf ook nog niet lang taarten maar ben erachter gekomen dat het er soms moeilijker uitziet dan het is.

In ieder geval veel succes, en ben benieuwd naar het resultaat

Groetjes

3

Re: Hulp nodig! Leek in het vak, maar wil het proberen ;)

Van waar in België ben je?

Er zijn al verscheidene winkeltjes in het Antwerpse, en een paar in de Vlaanders en in Limburg, dus je kan al op veel plaatsen terecht.
Bij Aveve hebben ze een hoop spulletjes en ingrediënten. Daar kom je al een eind mee.

Wat de taart betreft, met een beetje geduld en veel lezen op dit forum kom je al een heel eind.
Ik raad je aan om suikerpasta/fondant te gebruiken, dat werkt iets makkelijker dan marsepein (iets flexibeler en minder snel scheuren).
En even naar IKEA gaan om een blanda serveerschaal te kopen in inox, deze wordt nl. gebruikt om ronde taartjes te maken zoals het hoofdje van Bumba op de foto. Die van een doorsnede van 20cm geeft ongeveer 8 stukjes.
Ik ken het recept van de cupcakes van Goe Gebakken niet, maar als je het jezelf gemakkelijk wil maken, dan kan je bij Aveve of in een taartenwinkeltje altijd een mix kopen, die mislukken bijna nooit.
Anders gebruik ik altijd het recept van Nigella Lawson, lekker en lukt bij mij ook altijd. Even zoeken op deze site.

Cakepops zijn niet zo makkelijk, zeker niet de eerste keer, dus ik zou daar wat oefenen.

En als je nog wat tijd hebt, dan kan je misschien ergens een basisworkshop volgen? Daar leer je al heel veel mee!

Succes!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com