1

Onderwerp: hippie pony ( dagmerrie ;))

Dinsdag de vraag van een collega of ik een taart wilde maken voor haar dochter. De verjaardag werd zaterdag gevierd maar ze wilde de taart graag op vrijdagavond al op komen halen.
Nou, ik doe mijn best want met maar 3 dagen is het aardig aanpoten als je ook nog moet werken.
Woensdag de boetseersels gemaakt en donderdagavond de bloemen en de regenboog en de wolken en het naamplaatje.
Om half 11 's avonds nog de taarten gebakken.
Botercreme en de vullingen op vrijdag en gevuld en afgesmeerd.
Had een leuk idee om de onderste taart regenboogkleuren te geven zodat de regenboog eigenlijk het doorlopende thema van de taart werd. Die banen waren veel werk maar het stond wel heel fleurig.
En dan.. bezig met het decoreren van de bovenste taart ( het was half 5) ging de telefoon en was er de vraag of de taart NU opgehaald kon worden ipv 8 uur. Gezegd dat ik echt nog wel een uurtje nodig had met inpakken ed erbij. Dus afgesproken om half 6. Als een gek verder gedecoreerd en gestapeld. Toen de ponys en de regenboog erop... en tuuuuuuuuuurlijk breekt die dan.
Ik had er prikkertjes in gedaan en wilde die door de wolken in de taart steken maar dat was iets teveel van het goede...
Een taart zonder regenboog kon niet dus als oplossing  bedacht om met een mes een gleuf in de wolken te snijden, daar wat RI in te doen de regenboog erin en de randjes nog met RI bespuiten. Dit ging goed...taart was klaar.
wilde graag ook nog een foto dus snel neergezet maar voordat de foto gemaakt kon worden viel de regenboog alweer om :(
De RI was nog niet hard genoeg.
Nog diepere gleuven in de wolken gesneden en de regenboog er opnieuw voorzichtig ingedrukt...manmanman wat een stressssss.... ik had er gewoon hartkloppingen van pffffff.
Snel de foto's gemaakt en toen begonnen met inpakken.
Het folie was nog niet eens dichtgeplakt toen de deurbel ging en de taart gehaald werd.

Jeetje... dat was echt een stresstaart op het einde, maar van het maken van de rest heb ik echt genoten.
Dank voor de howto van de my little pony's  :)
Zo, heel verhaal geworden ( kan het je niet kwalijk nemen als je het overgeslagen hebt  :lol:  :lol: ;))

De snelle(dus minder mooie) foto's....

http://8.media.hyves-static.net/1492605167/6/QgZ1/0/img1492605167.jpeg

http://6.media.hyves-static.net/1492605229/6/8BFr/0/img1492605229.jpeg

Op deze foto is het net of de paarse pony gepoept heeft... een blauwe drol  :lol: maar dat was dus een restje van de icing van de omgevallen regenboog. Zag het niet met de foto's maken maar gelukkig wel met het inpakken.
http://6.media.hyves-static.net/1492605277/6/qdEs/0/img1492605277.jpeg

Had de onderste taart alleen afgesmeerd en toen de banen erop. Volgende keer doe ik toch eerst een dunne laag fondant erover want nu piepte er hier en daar toch wat bc doorheen...

Bedankt voor het kijken :)

2

Re: hippie pony ( dagmerrie ;))

Leuke taart hoor, pff wat een stress als ze opeens zoveel eerder willen komen, daar valt toch niet tegenop te plannen!

3

Een gevalletje van moeilijk nee kunnen zeggen?

Ik vind het een ontzettend fleurig taartje.
Jij kunt zeer tevreden zijn en de klant nog meer dan tevreden.
Die hebben duidelijk niet in de gaten hoeveel werk er in zo'n taart gaat zitten.

Ik bak taart, ik eet taart, ik ben taart.
groetjes Ingrid

4

Wat een geweldige taart!
En wat een stress...

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

5

Een hele leuke taart! Maar dat je stress had ... man ik krijg al hartkloppingen bij het lezen van je verhaal!

6

Wat een supertaart en niks te zien van stress hoor!!

7

Een heel mooi geheel en echt fijn vrolijk. Jammer van de stress en dat je zo moest haasten.

groetjes Carla

8

Heel mooi!

9

Prachtig!
Jij werkt zo te zien goed onder druk  :D

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

10

WOW, wat knap ook, in relatief weinig tijd zo'n taart :thumb:

volgende keer toch echt zeggen dat een uurtje te weinig is hoor, pffff :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Mooi!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

12

Wat een stress zul je gehad hebben toen de regenboog brak... Maar er is niets meer van te zien, vind het een superleuke en vrolijke taart! :Y

13

Nou het was alle stress en hartkloppingen waard...
Ik kreeg vandaag telefoontje dat ze nog nooit zo'n lekkere taart gegeten hadden ( vullingen waren aardbeienjam en verse aardbeien met aangevette slagroom en de bovenste bananenjam met banaan en aangevette slagroom)en dat ze het zo zonde vonden om hem aan te moeten snijden en daar zo lang mogelijk mee hadden gewacht  :lol:  :lol:  :lol:
En dat terwijl ze altijd een slagroomtaart bij de banketbakker bestellen:P

14

een hele leuke taart met vind ik een leuk verhaal

15

Jeetje wat een stress! Maar wat een leuke taart zeg.

16

Leuk

17

boogieeee wat een super mooie taart meis :thumb: . en leuk dat ik hier nu iemand een beetjuh ken :) ik zal straks de rest ook ff van je bekijken..genoot in ieder geval van je verhaal..gemeen he..maar bedoel dus gewoon..je bent nog steeds dezelfde  :lol: see you soon meis xx

18

Hij is harstikke leuk geworden en er is niks te zien van alle stres :thumb:

19

Ik mag ook een little pony taart maken en doe nu ideeen op, waaronder een regenboog... mag ik weten hoe je die gemaakt hebt?

Verder vind ik je taart erg mooi geworden, leuk hoe je die pony's gemaakt hebt.

20

Mammavanvijf schreef:

Ik mag ook een little pony taart maken en doe nu ideeen op, waaronder een regenboog... mag ik weten hoe je die gemaakt hebt?

Verder vind ik je taart erg mooi geworden, leuk hoe je die pony's gemaakt hebt.

Dankjewel :)
Ik heb slierten gemaakt met de sugarcraft gun met de grote ronde disc van fondant met tylose en deze aan elkaar geplakt.
Ik had er prikkertjes in gedaan zodat ze door de wolken in de taart konden maar dit werkte niet, de boog brak.
Een volgende keer zou ik de wolken diep insnijden en dan daar de boog in vast zetten met royal icing( zo heb ik het uiteindelijk dus opgelost bij deze taart)
Hoop dat je het een beetje snapt en s6 met je taart :)

21

Bedankt Regenboog voor je reactie, ik had in een andere topic ook al het een en ander gevraagd...

Ik ga er mee prielen.... haha... vind die regenboog namelijk erg passen bij little pony.

22

wat een stress maar leuk gedaan!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

Een vrolijke taart!!!

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline