Onderwerp: hippie pony ( dagmerrie ;))
Dinsdag de vraag van een collega of ik een taart wilde maken voor haar dochter. De verjaardag werd zaterdag gevierd maar ze wilde de taart graag op vrijdagavond al op komen halen.
Nou, ik doe mijn best want met maar 3 dagen is het aardig aanpoten als je ook nog moet werken.
Woensdag de boetseersels gemaakt en donderdagavond de bloemen en de regenboog en de wolken en het naamplaatje.
Om half 11 's avonds nog de taarten gebakken.
Botercreme en de vullingen op vrijdag en gevuld en afgesmeerd.
Had een leuk idee om de onderste taart regenboogkleuren te geven zodat de regenboog eigenlijk het doorlopende thema van de taart werd. Die banen waren veel werk maar het stond wel heel fleurig.
En dan.. bezig met het decoreren van de bovenste taart ( het was half 5) ging de telefoon en was er de vraag of de taart NU opgehaald kon worden ipv 8 uur. Gezegd dat ik echt nog wel een uurtje nodig had met inpakken ed erbij. Dus afgesproken om half 6. Als een gek verder gedecoreerd en gestapeld. Toen de ponys en de regenboog erop... en tuuuuuuuuuurlijk breekt die dan.
Ik had er prikkertjes in gedaan en wilde die door de wolken in de taart steken maar dat was iets teveel van het goede...
Een taart zonder regenboog kon niet dus als oplossing bedacht om met een mes een gleuf in de wolken te snijden, daar wat RI in te doen de regenboog erin en de randjes nog met RI bespuiten. Dit ging goed...taart was klaar.
wilde graag ook nog een foto dus snel neergezet maar voordat de foto gemaakt kon worden viel de regenboog alweer om 
De RI was nog niet hard genoeg.
Nog diepere gleuven in de wolken gesneden en de regenboog er opnieuw voorzichtig ingedrukt...manmanman wat een stressssss.... ik had er gewoon hartkloppingen van pffffff.
Snel de foto's gemaakt en toen begonnen met inpakken.
Het folie was nog niet eens dichtgeplakt toen de deurbel ging en de taart gehaald werd.
Jeetje... dat was echt een stresstaart op het einde, maar van het maken van de rest heb ik echt genoten.
Dank voor de howto van de my little pony's 
Zo, heel verhaal geworden ( kan het je niet kwalijk nemen als je het overgeslagen hebt
)
De snelle(dus minder mooie) foto's....

Op deze foto is het net of de paarse pony gepoept heeft... een blauwe drol
maar dat was dus een restje van de icing van de omgevallen regenboog. Zag het niet met de foto's maken maar gelukkig wel met het inpakken.
Had de onderste taart alleen afgesmeerd en toen de banen erop. Volgende keer doe ik toch eerst een dunne laag fondant erover want nu piepte er hier en daar toch wat bc doorheen...
Bedankt voor het kijken