1

Onderwerp: Witte chocolade kleuren

Weet iemand of je witte chocolade kan kleuren en waar je dit mee doet?
Ik wil nl groene chocolade maken. (klinkt misschien vies)
En kan ik dat gebruiken i.c.m. de chocoladesmelteren choco-melts?
Ik lees graag jullie reacties

Re: Witte chocolade kleuren

Hier in de webshop verkopen ze kleurstoffen van wilton speciaal voor het kleuren van chocolade.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/--c-74_106.html

en hier kun je ook perfect de candy melts mee kleuren.

groetjes

3

ik zag onlangs ook iets in de taartwinkel hier, was van americolor, een speciaal flesje dat je toevoegt zodat je ook met je normale kleuren die je al in huis hebt chocolade kan kleuren....
Geeft wat meer mogelijkheden. Ik weet niet precies hoe het heet, ga nog ff zoeken daarnaar

4

flo coat van americolor. Kost ongeveer 3 euro, goedkoper dan wilton candy kleurtjes....

5

Oh, ik had echt precies dezelfde vraag (ook ik wil groene chocola!). Heb net een pakketje met bakspullen binnen gekregen, dus wil eigenlijk niet alweer wat bestellen... Ik had eigenlijk gehoopt dat het gewoon kon met de kleurstof van Wilton (de gel), maar dat kan dus niet...
Zal eens in de plaatselijke taartwinkel kijken (helaas hebben die niet zo heel veel, dus dan wordt het toch nog even bestellen). Of ik bestel de groene candy melts uit de webshop, maar die zijn toch best wel donker...

Kleurstofpoeder...?

7

ik gebruik dus wel de kleurstoffen die ik normaal gebruik om fondant te kleuren. Ik neem gewoon witte chocolade, laat deze smelten en voeg dan een beetje kleurstof toe, tot hiertoe is dat steeds goed gelukt, natuurlijk is witte chocolade niet echt witwit, dus paars lukte me niet, roze wel, groen heb ik persoonlijk nog niet geprobeerd! Het paars van Wilton lukte dus niet, het felroze van het merk spectrum wel.

8

Hoi,

Ik heb eens geprobeerd om witte chocolade te kleuren met 'gewone' kleurstof, ik heb blauw en groen geprobeerd. Ik wou dit gebruiken om cake pops mee te versieren. Toen ik van de blauwe en groene chocolade proefde, vond ik dit echter erg vies!! Ik heb het dan ook meteen weggegooid en gewoon met bruine chocolade (de witte was intussen op) mijn cake pops versierd.

Nu vroeg ik me af kan dit door de kleurstof komen dat het plots zo'n vieze smaak had? Of lag het misschien gewoon aan de witte chocolade? Ik dacht namelijk dat kleurstof geen smaak had, dus vond ik het erg vreemd dat het mengsel zo vies smaakte. Ik zou ook de candy melts kunnen gebruiken om mijn cake pops in de toekomst mee te versieren, maar ik heb gehoord dat deze nogal stroef werken, in die zin dat als je ze smelt ze toch niet zo loperig worden als chocolade...

9

Je hebt toch ook gewoon groene candy melts? Net een zak gekocht, mooie kleur groen vind ik. Of moet het lichter worden?

10

Ik heb nu donkere gekocht, maar ook witte. Volgens de meneer in de winkel kun je ze ook wel mengen voor lichter groen, maar dat ga ik eerst met een klein beetje proberen en anders gewoon donker groen gebruiken.

11

Ja, ik weet dat er candy melts bestaan. Maar ik heb er al zoveel minder goede dingen over gehoord,  :s dat ik ze niet goed durf gebruiken. Zo heb ik gehoord dat ze erg stroef zijn in gebruik, dat het erg dik blijft en daardoor niet mooi over de cake pops vloeit en je allemaal druipers krijgt en dat je cake pops niet meer egaal zijn dan... Misschien moet ik het toch gewoon eens proberen.

12

ik kan ook echt niet overweg met de candymelts.
Heb echt geprobeerd leuke cakepops te maken, maar ik raak er gefrustreerd van. Nu dus de nooit gebruikte cupcake-cakepop-mal in de kast, samen met de stokjes en de wilton candycolors (1 keertje gebruikt) Jammerdebammer.

Ik heb wel gehoord dat bijv de fonduechoco van oa de xenos wat mooier loopt en dunner wordt. Misschien kan ik dat ook nog eens proberen...

13

Ik gebruik ook de gekleurde melts. Maar die smaken naar vanille. Ik wil graag kleur dat smaakt naar chocolade omdat ik er bonbon mee wil maken. En dan is vanille niet lekker.
Vandaar dus de vraag voor het kleuren van chocolade.

14

Weet je hoe je chocola moet verwerken? want das wel essentieel anders stolt t niet of wordt t wit

15

Candy melts kan je verdunnen met een beetje crisco of beter nog cacaoboter

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl