1 Laatst bewerkt door Jalalpiroska (15-05-2012 23:17)

Onderwerp: Dilemma:kitschenaid of kenwoodpatissier

Hallo,

Zo nu ik met mijn getwijfel al iedereen heb Lastig gevallen en ik er nog steeds niet uit ben vraag ik jullie ook om advies en mening.

Ik wil een nieuwe keukenmachine en ik kan niet kiezen tussen de kitchenaid of de Kenwood patissier.

Ik ga heb straks een witte keuken en wil niet de rode patissier dus dan blijft de crème over want helaas is de roze er niet meer. Maar staat dat bij wit wnt ik zet hem op mijn aanrecht.
De patissier is goedkoper natuurlijk en heeft meer watt zo'n 400.

En dan de kitchenaid die is duurder en heeft minder watt maar is supercool  en in allerlei kleuren verkrijgbaar....
En dus ook in roze maarja vind ik dat over paar jaar nog leuk?
Dus wat zijn de voordelen van een kitchenaid???

Ik hoop dat jullie me tot een keus kunnen helpen.

Dus alle tips zijn welkom..

Alvast bedankt groetjes piroska

Ik praat zelfs "taart"......!!!

2

Re: Dilemma:kitschenaid of kenwoodpatissier

Tsja....met een Kitchenaid heb je natuurlijk wel het neusje van de zalm....... :)

3

De KitchenAid is idd super! Het aantal Watt zegt niets. Ik ken alleen de KitchenAid, deze is zeer degelijk. Wij bakken wekelijks meer dan 8 broden en dan taarten, pasta en al het andere nog. Hij doet alles met gemak. Wij willen niet meer anders.

4 Laatst bewerkt door Jalalpiroska (15-05-2012 23:18)

Alvast bedankt meiden....
Ja ik vraag me echt af over kwaliteitsverchil er zit zoveel prijsverschil in...
Zoooo moeilijk je kan je geld maar 1 keer uitgeven natuurlijk...

Daarom wil ik zoveel mogelijk meningen...

5

Ik heb zelf een Kitchenaid en zou niet meer zonder kunnen. Hij kan grote hoeveelheden met gemak aan, bij een goede afstelling neemt hij ook kleine hoeveelheden perfect mee..
Hij heeft erg veel kracht, pas bij beslag voor een chocolade plaatcake (dat is véél beslag) gaat hij ietsjes langzamer draaien. Tien eieren deed hij zo goed, dat ik terug kwam in de keuken en het nog net niet overstroomde :)

En ik ben smoorverliefd op alle accessoires, zo hebben we hier al de rasp, de citruspers (Oh, die verse jus d'orange op zondagochtend!) en de ice-creammaker liggen. Zo kan je met je keukenmachine ook nog iets anders dan taarten/broden bakken.

Hij is wel heel zwaar (12,6 kg, dacht ik). Dus niet ééntje om steeds als je aan het werk wil van de bovenste plank te tillen.

Groetjes,
Marieke

6

Hier nog een kitchenaid fan... Ook allerlei hulpstukken om even snel een komkommer te snijden, chocolade of kaas te raspen, maar zeker ook te bakken. En nergens problemen mee....Beslag wordt erg luchtig! Kleine of grote hoeveelheden, geen probleem... En in heeeeel veel kleuren verkrijgbaar, alleen scheelt de prijs soms nogal eens... Ikzelf heb destijds een nieuwe antraciete gekocht voor €479 met extra (glazen) kom. Wel goed zoeken dus naar een leuke aanbieding...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

Ik heb ook een KA!

Zwaar is 'ie inderdaad maar nog wel onder de 10 kilo (ik heb er ooit ééntje verstuurd). Dan heb ik het over de Artisan.

Ik ben van mening dat de KA dé topper onder de keukenmachines is!  :Y

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

8 Laatst bewerkt door Grantaime (16-05-2012 05:52)

Taarterataaa...! schreef:

Zwaar is 'ie inderdaad maar nog wel onder de 10 kilo (ik heb er ooit ééntje verstuurd).

Haha op mijn doos staat 12,6 kg!
Maar ik heb deze: Kitchenaid 5KSM150PS ;)

En ondanks dat staat de mijne wel bovenin de kast... Zucht, het wordt echt tijd om een taartenhoekje in te richten... :Y

Groetjes,
Marieke

Oh hardstikke bedsnkt dames!
Ik ga zo even naar de winkel om de kitchenaid is goed in het echt te bekijken. Want hij moet ook makkelijk schoontemaken zijn. Nu heb ik er 1 daar moet ik alles vanaf peuteren alles zit overal tussen.

Dus kitchenaid is die ook makkelijk schoontemaken???

10

ik heb de cremekleurige Patissier en ben er helemaal blij mee. Werkt prima, voor zowel grote als kleine hoeveelheden. Ik bak hobbymatig en vond de kitchenaid gewoon te duur. En met de patissier kan ik ook alles doen wat ik ermee wilde doen.

Onze keuken is antraciet met zilvergrijs en wit en limegroene stoelen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F4ICFT37.jpg

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

11

Hier een absolute KA fan..

Ik heb beide.. de kenwood en de kitchenaid.. maar de kitchenaid is groot favoriet.. mijn kenwood is al een paar keer opgestuurd geweest naar de fabriek (nu gebruik ik hem ook wel heel intensief, maar toch)..

Mijn KA gaat maar door en door en is vele malen krachtiger. super apparaat..

12

Als geld geen rol speelt zou ik voor de KA gaan.

Zelf heb ik gekozen voor een Kenwood Patissier, omdat die voor mij prima zou voldoen. Ik bak gemiddeld 1 taart per week en daarvoor vond ik het prijsverschil met de KA wel erg groot.
Tot op heden heb ik nog geen seconde spijt gehad van die keuze.

~ Never waste a good crisis... ~

Wat betreft het schoonmaken van de KA; appeltje-eitje!  :Y

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

14

Dankjulliewel dames!!

Ik heb de knoop doorgehakt en net de lichtroze kitchenaid gekocht kon hem nu voor goede prijs krijgen!

En @ henriette35 : wauw gave keuken heb je zeg!!
Ik heb toch de kitchenaid gekozen omdat ik dol ben op roze ik wordt er gewoon blij van. Maar bedankt voor de foto enzo! Hij staat inderdaad ook prachtig! Wat de doorslag gaf was dat toch de meeste kitchensid fijner vinden.

Nou super bedankt allemaal zodra ik hem heb laat ik het weten

Groetjes

15 Laatst bewerkt door mrij (16-05-2012 16:01)

Goed gedaan!!!! Veel plezier ermee!

ik heb een oranje ka en ben er zo gelukkig mee!!!

en dit is ook heel handig! een 2de kom erbij, volgens mij heeft ze er nog 1, ze had 2 metalen en 1 glazen te koop! (nieuw zijn ze zowat 2x zo duur!)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=194882

haha handig was de link vergeten!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

16

mrij schreef:

en dit is ook heel handig! een 2de kom erbij, volgens mij heeft ze er nog 1, ze had 2 metalen en 1 glazen te koop! (nieuw zijn ze zowat 2x zo duur!)

Waar????

17

Kimh schreef:
mrij schreef:

Waar????

staat er nu wel bij  :)

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

18

mmm... te laat  :(

19

Bedankt meiden en misschien is inderdaad een tweede kom erbij wel handig....

Bedankt allemaal

Groetjes