Onderwerp: eerste stapeltaart mario

hoihoi,

Ik kom hier mijn eerste "echte project" showen. Mijn neefje werdt vorige week 8. Nu houdt hij niet van taarten, behalve van de mijne ;-) Of ik dus zijn taart wil maken....en meteen met heftige eisen, een taart van 2 verdiepingen met mario en luigi....het liefst ook nog peach en yoshi.

Met het boetseren was ik al eerder begonnen, wat een klus....het is dus echt niet mijn ding dat boetseren. Armen vielen steeds van lijfjes af. Yoshi zakte steeds door zijn poten, hoe lang ik die ook liet drogen, neusen die gingen barsten....ik heb yoshi dus gefrustreerd in de prullenbak gegooid en aan peach durfde ik niet eens te beginnen!!

De rest ging naar mijn idee best aardig, natuurlijk zijn er dingen die ik beter zou willen kunnen en ik het liefst over zou doen maar al met al was het een leuke eerste stapeltaart.

Wel nog een vraagje aan jullie..... taart is op vrijdag gemaakt en op zaterdag gegeten, maar de onderste taart zakte wat in, ik heb gestut met 13 chocosticks en die gouden taartkatonnen tussenin gebruikt. Had ik voor de onderste taart cake moeten gebuiken ipv biscuit?

Tips zijn van harte welkom!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JUJFU8LU-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NNUQRYZH-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IOOGQQSO-G.jpg

bedankt voor het kijken!

xx

Beste God, als u mij niet dun wilt maken, maak dan aub al mijn vriendinnen dik :-))

Re: eerste stapeltaart mario

leuke taart
denk dat het eerder eraan gelegen heeft dat je met chocosticks heb gestut
je kan beter maiskolfstokjes nemen
even op maat knippen/zagen  en vijltje erlangs

3

Superleuk geworden!
En dat boetseren gaat je volgens mij prima af hoor.  :thumb:

Groetjes, Angela

Hoi
Jeetje wat een leuke taart! Echt heel mooi geboetseerd!!!
WAt betreft het stutten, ik doe het altijd met Kit Kat. Wel zorg ik dan dat de onderkant van de Kit Katjes recht zijn, zodat ze niet scheef kunnen zakken.
Dan vervolgens op maat snijden. Net een heel klein stukje boven de taart uit. Kaartkarton doe je al, dus daar kan het niet aan liggen.
Waren je chocosticks gebroken dat het gewicht te zwaar was? Ik weet het niet, want gebruik ze nooit (dat zijn toch die dunne smalle dingetjes? erg lekker overigens!!!).
Nou, hier laat ik het maar bij  :D
Groetjes en tot taarts!!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

dank voor jullie reacties! ik had van die smurfenchocosticks, zit geen vulling in ofzo maar gewoon choco. waren recht van onder en op hoogte taart afgesneden. de sticks waren nog wel heel. het zag er op vrijdag ook allemaal erg stabiel uit.

desalniettemin was mijn neefje wel erg blij en viel het verder niemand op maar toch.... wil wel nette taartjes afleveren!

Beste God, als u mij niet dun wilt maken, maak dan aub al mijn vriendinnen dik :-))

6

Ik gebruik zelf altijd dowels dus ik ben niet bekend met de sticks maar als je je sticks nu eens een millimetertje langer houdt dan de taart?
Dan rust de bovenste niet op de onderste maar alleen op de sticks.
Ik weet niet of je dat al deed maar misschien is dat de oplossing?!

Groetjes, Angela