1

Onderwerp: Taart hard?

Hallo,

Ik heb van de week een taart gemaakt. Heb het recept hier op de site gebruikt voor basisbiscuit. Hij is niet goed gerezen want kwam er heel laag uit. Geen probleem, heb hem maar 1x door midden gesneden en gevuld met laagje jam en daarop bastonge  botercreme. Afgesmeerd met een botercreme die bij recepten staat, speciaal voor afsmeren.

10 minuten in de koelkast gezet, daarna fondant erop gedaan en versierd. Terug in de koelkast gezet voor een paar uur.

Na een paar uur ging ik hem aansnijden en zodra ik mn vork erin zette merkte ik dat de bovenste laag cake erg hard is, maar de onderste niet. Dacht dus miss is hij bevroren en heb hem een hele nacht op kamertemperatuur gelaten, maar hij werd niet zacht.

Hoe ik hem heb afgedekt? Op een bord met een grote emmer eroverheen. Had geen taartdoos in huis.

Nu is mn vraag, wat heb ik fout gedaan? :o

2

Re: Taart hard?

Ik denk dat het fout gegaan is bij het bakken van de biscuit.
Heb je dit echt 10 minuten gemixt?  Het wordt dan luchtig en dus hoog.

3

Ja, alleen toen ik de bloem etc erbij deed moest ik spatelen, maar ik hield wel bolletjes over die ik dan weg drukte. Maar waarom de onderste deel wel lekker zacht geworden ?

4

Raar.....
Denk toch ook dat het bij het bakken verkeerd is gegaan. Wat voor oven heb je? Misschien dat je biscuit niet op de goede plek stond in de oven? Waardoor deze dus onder te hard is gegaan.

5

Heb geen antwoord op je cakevraag.
Je hoeft alleen je taart niet af te dekken. Met plastic, zoals in dit geval een emmer, kan de fondant gaan zweten en in een ongunstig geval zelfs smelten.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties