Leoniekebuck schreef:marlies schreef:Ik maak bijna altijd grotere hoeveel heden en kom nooit uit met 12 cakejes van 1 recept. Ik bak ook altijd meer dan nodig is i.v.m. een loslatend papiertje. Ik gebruikt van alles 500 gram, en 8 eieren. 2 zakjes vanille suiker. Hoef je ook niet steeds alles te wegen, dat is ook makkelijk en scheelt weer afwassen
Het recept is gemakkelijk te verdubbelen echt ideaal.
ik ken het recept niet maar wil het wel een keer proberen is het dan 500 gr boter 500 gr suiker en 500 gr bloem ??? en dan 8 eieren en en zakjes vanille suiker ???
Nigella's cupcakes.
Het originele recept alleen dan verviervoudigd
Erg makkelijk en lekker!!
Ik gebruik het recept van Nigella Lawson, alleen gebruik ik niet de 2-3 eetlepels melk uit het originele recept.
Voor 10-12 cakejes.
125 g boter op kamertemperatuur.
125 g witte basterdsuiker
2 eieren
125 g zelfrijzend bakmeel
half zakje vanillesuiker
Eerst zet ik de conventionele oven aan op 185 graden. Pas daarna maak ik het beslag. Ik mix de suiker, vanillesuiker en de boter, goed mixen zodat er geen klontjes boter meer inzitten. De klontjes gaan smelten in de oven en zorgen voor gaten in je cakeje, en als het klontje net aan de zijkant van je caisse zit, komt de caisse los. Dan om en om een beetje zelfrijzend bakmeel en een ei dan weer zelfrijzend bakmeel en een ei. En ga zo door tot de meel en eieren op zijn. Daarna niet te lang meer mixen, maar wel zó dat alles gemixt is. Als je te lang door blijft mixen klop je teveel lucht in de mix en daar krijg je luchtbellen van die ervoor kunnen zorgen dat je caisse loslaat.
Zet de caisses in een muffinblik.
Dan vul ik de caisses met een spuitzak. Ik begin met spuiten aan de buitenkant, draai rond zodat de buitenkant geheel bedekt is. Draai nog een rondje en eindig in het midden. Onder het midden zit nu een gat met lucht, omdat ik daar geen mix hebt gespoten. Zo komen ze bij mij ongeveer op gelijke hoogte uit de oven, wat er teveel op zit snijd ik weg. Daarna 18 minuten de oven in op het rooster. Dan draai ik het blik om, zodat de voorste cakejes achterin staan en de achterste cakejes dus voor. Nog een minuutje of 2-4 bakken. De cakejes moeten echt een beetje bruinig zijn, zijn ze nog te wit dan laat het papiertje los van het cakeje. Daarna haal ik ze uit de oven en laat ze in het blik afkoelen, ongeveer 20 minuten en daarna haal ik ze eruit.
www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n
Facebook.