1

Onderwerp: Vraag over de vulling met lemon Curd

Hoi,

Ik begrijp dat mensen lemon Curd als vulling gebruiken, nu vroeg ik me af vermengen jullie het met iets zoals : kwark , mascrapone of met wat anders ? Of doen jullie het zo op de taart als vulling ? En is dat nou lekker ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Vraag over de vulling met lemon Curd

Ik smeer de lemoncurd als dun laagje op een kant en dan aan de andere kant bv botercreme, ik heb zelf vanillebotercreme. Dan leg je de twee delen op elkaar en zit het dus tegen elkaar aan. Je kan natuurlijk ook de botercreme vermengen met de lemoncurd, net wart je zelf makkelijker vind. In combinatie met aarbeienjam is dit heel erg lekker, het geeft een 'frisje' aan je smaak.  ook met een toblerone vulling als tweede laag is het erg lekker!!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

3

Aha, ik volg dit onderwerp even want heb net bij de AH van die lemon curd meegenomen...las er zoveel over namelijk en was er nu toch.

Hoeveel van die lemon curd moet je trouwens gebruiken als je het door je botercreme doet?

4

Tja dat hangt er een beetje vanaf wat je lekker vind. Begin met weinig b.v een deel lemoncurd op 7 delen botercreme. Dan kun je altijd meer toevoegen.

5

Nou dan ga ik eens lemon curd door de botercreme doen, misschien dat de botersmaak dan wat minder wordt !!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Ik heb er nooit zo'n last van dat ik botercreme te veel naar boter vind smaken. Ik gebruik roomboter en suikerbakkerspoeder, vanillesuiker en eiwitpoeder. Wat gebruik jij?

7 Laatst bewerkt door riteke (14-08-2007 15:43)

We hebben net een taart gemaakt met chipolata vulling  (recept uit het forum) en een een laagje lemmoncurd   lekkerrrrrrrrrrrr :P

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

8

Laag lemoncurd en een laag citroenkwark van mona. mjammie.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

9

miekje schreef:

Ik heb er nooit zo'n last van dat ik botercreme te veel naar boter vind smaken. Ik gebruik roomboter en suikerbakkerspoeder, vanillesuiker en eiwitpoeder. Wat gebruik jij?

Ik maak het altijd van pakje blue band boter + poederbakkerssuiker en vanille ( baukje uit een flesje ) opzich als ik je het dun uitsmeert merk ik het ook niet, maar wanneer je een dijkje spuit dan dus !!!!!

Ik lees dat je het met eiwitpoeder maakt. dat ken ik nog niet, hoe werkt het precies ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

manika schreef:

Ik maak het altijd van pakje blue band boter + poederbakkerssuiker en vanille ( baukje uit een flesje ) opzich als ik je het dun uitsmeert merk ik het ook niet, maar wanneer je een dijkje spuit dan dus !!!!!

Ik lees dat je het met eiwitpoeder maakt. dat ken ik nog niet, hoe werkt het precies ?

Blue band is geen boter........dus kan het ook niet naar boter smaken........dan smaakt het naar margarine.

Botercreme wordt met roomboter gemaakt, nergens anders mee, je mag het ook niet verkopen als botercreme.

I believe in Sandy Claws

11

manika schreef:

Hoi,

Ik begrijp dat mensen lemon Curd als vulling gebruiken, nu vroeg ik me af vermengen jullie het met iets zoals : kwark , mascrapone of met wat anders ? Of doen jullie het zo op de taart als vulling ? En is dat nou lekker ?

Ik zag dat velen de taart enkelvoudig vullen maar verschillende lagen in 1, veel gemaakte 'fout'.

Je kunt beter met meerdere lagen taart werken, dus je taart nogmaals snijden, 1 laag met lemon curd of andere fruitconfiture/marmelade, andere laag met wat je maar wilt (wat erbij past)

Als je een laag zeg mascarpone op een laag curd of ander jam legt heb je kans dat de boel gaat glijden.....vet over vocht zeg maar. Dat kan problemen geven met het bekleden maar ook vervoeren, ook kan de ene laag de andere negatief beinvloeden wat betreft smaak en consistentie.....

Ook krijg je door met verschllende lagen met cakelaag ertussen een veel beter smaakverdeling en structuur om te eten.

Just my two cents......

I believe in Sandy Claws

12

Wanneer ik mijn taart vul dan snij ik wel 2 lagen en de laag van de lemoncurd en botercreme doe ik zeg maar onder en boven. Geen last met schuiven of andere problemen. De tweede laag is dan met aardbeienjam.

13

Wat ik doe is inderdaad 2 aparte lagen, bijvoorbeeld

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Marianne schreef:

Wat ik doe is inderdaad 2 aparte lagen, bijvoorbeeld

I believe in Sandy Claws

15

Granny W. schreef:

Je kunt beter met meerdere lagen taart werken, dus je taart nogmaals snijden, 1 laag met lemon curd of andere fruitconfiture/marmelade, andere laag met wat je maar wilt (wat erbij past)
Just my two cents......

Doe je de lemoncurd en jam dan ook een dikke laag met een dijkje erom, of meer zoals je een boterham zou smeren?

16

Bakmams schreef:

Laag lemoncurd en een laag citroenkwark van mona. mjammie.

Dit heb ik vandaag in de taart gedaan en inderdaad zo lekker.....

bubbles schreef:
Granny W. schreef:

Just my two cents......

Doe je de lemoncurd en jam dan ook een dikke laag met een dijkje erom, of meer zoals je een boterham zou smeren?

ik gebruik het in een dun laagje zoals op een boterham onder b.v. boetercreme, aangevette room of bbr.
een dikke laag vind ik te zoet.

18

De lemoncurd of sinaascurd en jams doe je in dunne lagen als op een boterham.
Het overig gewoon.
Hoeft geen dijkje om als je het maar binnen de taart houdt.
Je kunt de curd ook door slagroom of mascarpone en kwark doen als vulling.
Sinaascurd is erg lekker, bij chocolade mousse of creme vulling.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

19

ik zie bij hansje pansje een afkorting staan van BBR, wat betekent dit ook weer eens?

20

banketbakkersroom :P

groetjes Leontine

21

Wauw... http://i46.tinypic.com/20u64bp.jpg

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

22

bubbles schreef:
Granny W. schreef:

Just my two cents......

dit is een heel oud topic en denk niet dat Granny W nog zal antwoorden.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

23 Laatst bewerkt door manika (13-05-2012 19:29)

Wow..is dit topic weer helemaal bovenaan...ik was het helemaal vergeten... O-)

Inmiddels heb ik aardig varianten van lemon curd hoor  :9  :9  :9
Met banketbakkersroom inderdaad ook lekker. Maar ik doe dan : 1 laag banketbakkersroom en laag lemon curd. En dan weer een laag banketbakkersroom.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

24

xhafal schreef:
bubbles schreef:
Granny W. schreef:

Just my two cents......

dit is een heel oud topic en denk niet dat Granny W nog zal antwoorden.

Oeps, zat niet op te letten  :o

Berichten [ 24 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraag over de vulling met lemon Curd