26

Re: goed alternatief van een kitchenaid

Ik heb geen problemen met de sluiting van de MUM.
Er zitten 3 kloppers bij weet alleen nooit hoe ze heten. Zo'n ballonklopper, en een lange en eentje met aan 2 kanten 3 van die stangetjes. hahah klinkt wel raar zo
Maar ik heb hier nooit problemen mee ook niet met de royal icing.

27

Evie schreef:

Ik heb geen problemen met de sluiting van de MUM.
Er zitten 3 kloppers bij weet alleen nooit hoe ze heten. Zo'n ballonklopper, en een lange en eentje met aan 2 kanten 3 van die stangetjes. hahah klinkt wel raar zo
Maar ik heb hier nooit problemen mee ook niet met de royal icing.

Hoeveel icing maak jij in een keer? Mijn mixer hield er namelijk mee op toen ik 2 recepten tegelijk in de kom had. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe keukenmachine en ben alles aan het vergelijken. Waarom is er zoveel keuze????

met een taart in de hand, maak je overal vrienden

28

Ik heb ook de Bosch mum en ik ben er erg tevreden mee.
Alleen laatst wilde ik een taart maken van 30 cm, waarin 9 eieren zaten en dat lukte niet, hij kreeg het beslag niet luchtig.

29 Laatst bewerkt door Evie (29-04-2012 09:19)

Een taart met 9 eieren deed hij hier zonder problemen maar misschien maakt het ook nog wat uit welke mum je hebt. Ik heb hier de 4.
Ik heb nog niet veel icing gemaakt dus dat was een spuitzak van 25 cm vol. Dus dat was nog niet zoveel.

Vreselijk he, al die keuze! Ik vond het ook moeilijk. En des te langer je zoekt, des te moeilijker wordt het.

30

Ik heb de 4405.

kan je met de kenwood of de mum ook kleine hoeveelheden mixen, dus bijv. botercreme voor 1 taart en een kleine hoeveelheid icing?

32

tuurlijk kim! Hij pakt alles heel goed mee. Ik heb de mum

33

Evie, jij geeft aan dat je de mum 4 hebt, maar ik kan die nergens vinden op internet. Is dat het hele typenummer, of staan er meer cijfertjes?

met een taart in de hand, maak je overal vrienden

34

nee het zijn meer nummers maar hij valt onder de 4 serie. Ik heb even gekeken maar de volledige is MUM4405/05. Ik denk dat de 5 serie de opvolger is van de 4.
Heb er gisteren ook weer icing in gemaakt van een halve zak icing en dat ging zonder problemen.
Ik verwacht eigenlijk ook niet problemen met meer maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Kenwood patissier ik zou niet anders willen geweldig ding bij de Makro

Groetjes P@trici@

hoor ook vaak de kenwood patissier voorbij komen. maar welke zou dan beter zijn. de mum of de patissier.
ik maak toch altijd maar 1 taart tegelijk. dus heb niet mega veel beslag om te mixen. maar ik wil dan weer wel dat hij ook kleine hoeveelheden kan mixen...

hellup, ben bijna jarig..en weet nog steeds niet welke ik moet nemen.

wat een dilemma hihihihi

37

kim, ik kan niet anders zeggen: ik ga de volgende keer weer voor de mum. Die andere ken ik niet maar die is denk ik van Kenwood?
Waarom zou ik veel geld betalen als het ook met minder perfect kan zijn?
Kan ik mooi voor het verschil weer leuke dingetjes aanschaffen  :Y

38

Evie schreef:

kim, ik kan niet anders zeggen: ik ga de volgende keer weer voor de mum. Die andere ken ik niet maar die is denk ik van Kenwood?
Waarom zou ik veel geld betalen als het ook met minder perfect kan zijn?
Kan ik mooi voor het verschil weer leuke dingetjes aanschaffen  :Y

Zo denk ik er ook over, ik ben ook nog steeds zo blij met de mum. En ik denk dat  die andere mixer het nog beter doen, maar voor mij  is de mum voldoende

voordat ik mijn keuze maak nog even een vraag:

ik zit zo eens naar die assesoires te kijken maar ik zie een "gekke"klopper. het is geen vlinder maar ook geen k-klopper.
weet iemand bij welke mum wel een vlinder zit?
http://www.internetshop.nl/catalog/product_image.php?size=detail&id=41022

40

wat is een vlinderklopper  :o
Ik heb er een ballonklopper bij, een rechte voor deeg en eentje met aan 2 kanten drie ijzertjes. dezelfde als die hier boven staan

41

Nog even aanhaken:

ik heb sinds ong. een maand de bosch mum 4405, een redelijk eenvoudige versie met plastic kom en maar 3 accesoires. Deze kost 69 euro (+verzendkosten) (bij pixmania)

Ik ben er heel blij mee!
Ik maak niet superveel taarten, maar bak ook cupcakes en andere dingen waarvoor ie handig is.

Ik had er gewoon niet meer geld voor over omdat ik zo weinig bak, maar ben erg echt tevreden mee, hij mengt goed. (biscuitmix voor 25cm. bakvorm en dubbele portie botercreme gaat prima!)

Hij staat hier nu op het aanrecht en ik gebruik mn handmixer nooit meer. (ok de kitchenaid/kenwood zal wel mooier staan  :P )

Het is zo makkelijk om even wat anders te kunnen doen terwijl dat ding staat te mixen!!  :Y  :thumb:

kimvanderloop schreef:

voordat ik mijn keuze maak nog even een vraag:

ik zit zo eens naar die assesoires te kijken maar ik zie een "gekke"klopper. het is geen vlinder maar ook geen k-klopper.
weet iemand bij welke mum wel een vlinder zit?
http://www.internetshop.nl/catalog/product_image.php?size=detail&id=41022

heeft iemand al een idee of de k-klopper ook bij de bosch mum zit?
wil bijna keukenmachine gaan bestellen maar wil het liefst wel deze klopper

oja nog 1 ding...heb net revieuws zitten lezen over de  kenwood patissier, dat de kop, sluiting nogal onstevig aanvoelde. is dat zo. want neig toch meer richting deze door die k-klopper. of ben ik dan een zeur?? hiihihihi

44

er zijn best veel goede,maar beterdan de kitchenaid kan volgens mij niet,die staatdoor zijn gewicht zo stevig als en huis en qua kracht tig keer beter dan de kenwood
heb de kitchenaid in de winkel en de kenwood thuis,maardag en nacht verschil

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

karla schreef:

er zijn best veel goede,maar beterdan de kitchenaid kan volgens mij niet,die staatdoor zijn gewicht zo stevig als en huis en qua kracht tig keer beter dan de kenwood
heb de kitchenaid in de winkel en de kenwood thuis,maardag en nacht verschil

ik bak een aantal taarten in de maand dus niet super veel, ook vaak maar 1 tegelijk dus ik hoef geen keukenmachine van 500,- of meer.
maar wat ik koop (onder de 200,-) moet natuurlijk wel goed zijn want ik wil wel luchtige bisquit en kleine hoeveelheden mixen. wat denk jij dan van de kenwood?meer geschikt voor andere dingen dan bisquit/botercreme?

46

De Kenwood Patissier doet het hier (heel) regelmatig en héél prima, totaal geen problemen mee.......  :)

annick67 schreef:

De Kenwood Patissier doet het hier (heel) regelmatig en héél prima, totaal geen problemen mee.......  :)

ja? kan hij ook taartjes van 15 cm aan en kleine hoeveelheden botercreme?

48

Bij mij wel..... soms moet ik met een spatel even de zijkanten 'afschrapen' om te zorgen dat hij alles goed mengt, maar volgens mij is dit bij heel erg veel meer/andere machines zo.

49

de kenwood pattisier doet het ook prima(heb ik thuis)maar het is wel een groot verschil met de kitchenaid,daarword je beslag wel luchtiger,hoger van
maar ben je een handmixer gewend dan is de pattisier al geweldig!

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

en hij is wel gewoon stevig. lees echt revieuws over draaikop etc.

kan die van jou (karla) ook gewoon kleine taartjes aan?

want dan denk ik dat ik eruit ben. nu nog de webshop vinden met de kortste levertijd hihihi