1

Onderwerp: Stapel - bewaar - en vervoer vraagje!

Ik zit even met een 'dilemma' hier..

Morgen middag wordt er een taart afgehaald, het is een stapel van 25 & 18 cm rond met bovenop een grote lussenstrik.

Nu is het zo dat deze taart 2 uur lang in de auto mee moet (naar Duitsland) en pas zondag gegeten gaat worden.

Wat zouden jullie doen..? Wel al gewoon stapelen en zo meegeven. Of 2 losse taarten meegeven die wel al 'stapelklaar' zijn met de instructie er bij hoe deze op te stapelen?  :/

De vulling is Zwitserse Room, aardbeien confiture en dun gesneden verse aardbeien..

Hoop dat er wat tips zijn!
Alvast bedankt,

Grtz
Roos

2

Re: Stapel - bewaar - en vervoer vraagje!

:think: hoe wordt dat koel gehouden dan?? Zwitserse room moet toch echt in de koelkast :s

Overigens, 2 hoog stapelen is voor vervoer geen probleem hoor (mits niet over de Nurenbergring gereden wordt natuurlijk ;) ). Gewoon goed stapelen, lagen evt met icing oid vast zetten, gebeurd niks mee :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik zou persoonlijk minder zitten met het stapelen, dan met de houdbaarheid. Zwitserse room is koelkastvulling; hoe houd je die koel 2 uur in de auto? Als je een goede koelbox hebt, waar de taart gestapeld in past, dan zou ik hem gewoon stapelen en in de koelbox zetten en zo meegeven.

En dan wel de instructie erbij hoe de koelbox in de auto moet worden geplaatst (kofferbak, op vlakke ondergrond, anti-schuifmatje eronder, etc.)

Maar ik zet zelf gestapelde taarten dan ook nooit zomaar op elkaar - daar moet een afwerkrandje langs, of een strikje of bloemetje op enz. enz. en dat kun je moeilijk allemaal als instructie meegeven.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Het koel houden is geen probleem, ze hebben een Slagerij in Duitsland en dus zo'n busje met koeling achterin.
Was ook het eerste wat ik riep inderdaad  :P

Laagje icing tussen de twee taarten is ook wel een goed idee inderdaad! Net iets meer stevigheid.
En extra veel chocolade sticks er in dat het ook niet in gaat zakken  :9

Zal haar dan vooral de instructie geven niet met 160 km/uur bochtjes te nemen..  :lol:

En idd, ik werk de stapelranden ook altijd helemaal netjes af, maar bezorg meestal ook zelf..

Thnx voor de reacties iig!

5

dat is dan wel koel genoeg ja (zorg dat het niet te koud wordt! zo'n graad of 6-7)

enneuh.... :s geen chocstokjes lijkt me zo, maar gewoon echte dowels

6

Hmm.. Heb nog nooit met echte dowels gewerkt om eerlijk te zijn..

Zelfs de mega Chanel 3D tassen maak ik met de chocostokjes, wel steeds 3 bij elkaar..
Heb een beetje een aversie tegen niet-eetbare dingen in de taart..

7

tsja, ik weet dat het persoonlijk is, maar chocstokjes in een taart vind ik dan weer vreemd ;) en ik zou het zekere voor het onzekere nemen :) 

Zoals iemand laatst schreef hier: je vorkje is ook niet eetbaar en gaat ook in de taart (net als het mes) :+

8

Hahaha.. Ja het is ook wel heel persoonlijk..

Maar in mijn optiek is het fijn als je niet in een taart hoeft te purren om er dowels uit te halen, maar gewoon alles je mond ik kunt schuiven..  :9

Zal het toch even overwegen dan om echte dowels te gebruiken.. Moet zo toch nog even naar de winkel...

Zo is het ene dilemma opgelost, en het volgende dilemma dient zich alweer aan..  :lol:

9

:D
succes met denken :thumb: