26

Re: Bosch keukenmachiene van de makro ?!

Wat heerlijk deze site! Nu weet ik welke, en waar ik mijn nieuwe mixer ga halen.
Wat de kom betreft; in mijn huidige kom die ik in combi met een handmixer (!) gebruik kan ruim 3 liter. ....

pinkcloud schreef:

wat een mooie actie! maar voor de macro heb je zeker een pasje nodig net als sligro?  :nooo

Woon je in de buurt van Vianen (ut)? Ik wil hem wel voor je halen....
Mail me maar.

27

Ik ben er gisteren voor wezen kijken, maar heb hem toch niet gekocht, er zit mij teeel bij waarvan ik weet dat ik het toch niet gebruik, verder vind ik het apparaat zelf foeilelijk eigenlijk......

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

28

Ik zou morgen deze bosch willen halen.
het zou mijn eerste keukenmachine zijn en ik weet nog steeds niet zeker of ik er wel goed aan doe.
Ik maak meestal kleine hoeveelheden en vraag me af of dit geen probleem gaat geven bij deze.
kan iemand me helpen?

29

Owwww wat is dit verleidelijk zeg!
Mijn handmixer is net overleden terwijl ik druk bezig was om 1.1 botercreme te mixen :s
Pffffft dit is mixer nummer 3 al in een jaar tijd!
Dussss hoogtijd om een goeie te kopen,maar ja welke?????

Hoor dat de kenwood patisier ook erg goed moet zijn en nu deze bosch ook en die is tch een flink stuk goedkoper...... :think:
Jee wat moeilijk zeg .....nou zie ik door de bomen het bos niet meer :nooo

30 Laatst bewerkt door viaDaniëlle (05-05-2012 18:12)

sandra9100 schreef:

het zou mijn eerste keukenmachine zijn en ik weet nog steeds niet zeker of ik er wel goed aan doe.
Ik maak meestal kleine hoeveelheden en vraag me af of dit geen probleem gaat geven bij deze.
kan iemand me helpen?

Ik heb hem dus wel gehaald. Gisteren voor het eerst gebruikt. Heerlijk! Ik moest twee grote taarten maken, geen probleem. Vergeet niet in het begin een keer de zijkanten en onderkant los te halen. Ook probeerde ik mix voor een klein taartje (1 ei). Dat kreeg hij niet voor elkaar. Mix voor taartje met 2 eieren lijkt geen probleem.
SUCCES

31

viaDaniëlle schreef:
sandra9100 schreef:

kan iemand me helpen?

Ik heb hem dus wel gehaald. Gisteren voor het eerst gebruikt. Heerlijk! Ik moest twee grote taarten maken, geen probleem. Vergeet niet in het begin een keer de zijkanten en onderkant los te halen. Ook probeerde ik mix voor een klein taartje (1 ei). Dat kreeg hij niet voor elkaar. Mix voor taartje met 2 eieren lijkt geen probleem.
SUCCES

wat bedoel je met de zijkanten en onderkant loshalen?
is hij ook makkelijk voor botercreme en royal icing?

32

sandra9100 schreef:
viaDaniëlle schreef:
sandra9100 schreef:

kan iemand me helpen?

SUCCES

wat bedoel je met de zijkanten en onderkant loshalen?
is hij ook makkelijk voor botercreme en royal icing?

Botercrème is geen probleem. Icing heb ik nog niet gemaakt.
Met loshalen bedoel ik; met een spatel even langs de binnenkant van de kom.  Groet

33

Marleen70 schreef:

Mijn handmixer is net overleden terwijl ik druk bezig was om 1.1 botercreme te mixen :s

Hoor dat de kenwood patisier ook erg goed moet zijn en nu deze bosch ook en die is tch een flink stuk goedkoper...... :think:

Het zou zomaar kunnen lonen je handmixer eens uit elkaar te (laten/doen?) halen; bij mij bleek namelijk dat er beslag 'omhoog gekropen' was en tja, dát vindt de gemiddelde handmixer niet zo leuk. Eenmaal schoongemaakt doet hij (of eigenlijk ook deze, tis de 2e al, 1e gaf ik weg want 'was toch kapot'.  O-)) het weer als een zonnetje.

34

annick67 schreef:
Marleen70 schreef:

Het zou zomaar kunnen lonen je handmixer eens uit elkaar te (laten/doen?) halen; bij mij bleek namelijk dat er beslag 'omhoog gekropen' was en tja, dát vindt de gemiddelde handmixer niet zo leuk. Eenmaal schoongemaakt doet hij (of eigenlijk ook deze, tis de 2e al, 1e gaf ik weg want 'was toch kapot'.  O-)) het weer als een zonnetje.

Dit is idd een hele goede tip!
Maarrr...bij mijn mixer niet meer nodig....
ik was druk een 1.1 botercreme aan het mixen toen de kloppers er uitvlogen!
Ik schrok me wezenloos...heb dit nog nooit eerder meegemaakt of gehoord.
Manlief erbij gehaald en die constateerde dat het een kwestie van slijtage was...de kloppers konden er niet meer vast in.
Dus ja aan een mixer waar geen kloppers of deeghaken in kunnen heb je niks natuurlijk...dus hup weg ermee!
Deze mixer was net 5 maanden oud  :s

Wat ik me nog afvraag is:
kun je met de mixer van de makro wel 10 minuten achterelkaar blijven mixen?
De meeste mixer mogen 3 tot 5 minuten gebruikt worden en daarna moeten ze eerst goed afkoelen anders branden ze door...

Wat zou een goede mixer keuze zijn tegen een redelijke prijs???

35

Marleen70 schreef:
annick67 schreef:
Marleen70 schreef:

Dit is idd een hele goede tip!
Maarrr...bij mijn mixer niet meer nodig....
ik was druk een 1.1 botercreme aan het mixen toen de kloppers er uitvlogen!
Ik schrok me wezenloos...heb dit nog nooit eerder meegemaakt of gehoord.
Manlief erbij gehaald en die constateerde dat het een kwestie van slijtage was...de kloppers konden er niet meer vast in.
Dus ja aan een mixer waar geen kloppers of deeghaken in kunnen heb je niks natuurlijk...dus hup weg ermee!
Deze mixer was net 5 maanden oud  :s

Wat ik me nog afvraag is:
kun je met de mixer van de makro wel 10 minuten achterelkaar blijven mixen?
De meeste mixer mogen 3 tot 5 minuten gebruikt worden en daarna moeten ze eerst goed afkoelen anders branden ze door...

Wat zou een goede mixer keuze zijn tegen een redelijke prijs???

Als je handmixer net 5 maanden oud is heb je er nog wel garantie op. Hoe intensief je hem ook gebruikt het hoort niet te kunnen dat je product al na 5 maanden versleten is. Ik zou toch nog maar eens langs de winkel gaan waar je hem gekocht hebt (met de bon natuurlijk, want zonder kassabon geen garantie... :/ )

36

Iedereen heeft zo zijn eigen wensen en voorkeuren....

Maar de mixer van de macro heeft geen problemen met 10 minuten mixen achter elkaar.

succes.

37

En ik zou toch (ook) hem openschroeven om daar te kijken: een mixer van 5 maanden met versleten 'haakhouders' lijkt me (een beetje) onwaarschijnlijk, sorry.....  :o

En inderdaad terug naar de winkel dan! Ben je mal: 5 maanden, dat mag nog niet dan.....  :s

(Sorry, ik weet niet of je man hem heeft opengemaakt om te kijken..... als dat wel zo is: excuus! ;))

38

en als je gepint hebt geld dat ook als bewijs

39

Wat een prachtding, in de winkel 'normale' net gezien. Daar is die pittig duur. Ik heb helaas geen Makro pas..

Ik lees de laatste tijd zo vaak dat een mixer maar 5 min mag draaien, wat is dat voor iets raars? Als je bescuit moet mixen heb je zeker 12 min nodig.. Koop je straks een duur ding en dan kan dat niet..

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

40

Heeft iemand daar antwoord op? Mag deze ook maar 5 min draaien?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

41

iRoshelle schreef:

Heeft iemand daar antwoord op? Mag deze ook maar 5 min draaien?

Ik heb geen probleem als ik de mixer 10 minuten laat draaien. je moet wel na een paar minuten even met een spatel langs de binnenkant. maar dan neem hij alles weer mee.

42

bankafschrift geld niet meer als een bewijs. Dat is al een tijdje terug ingetrokken. Dit ivm dat fabrikanten dat niet accepteren als garantie zijnde, want ze kunnen niet zien (zoals je op een kassabon wel kan) dat het hun prodcut is.  maarja zou er zeker wel mee terug gaan :)

43

En met kleinere hoeveelheden? Bijvoorbeeld botercreme 1:1 met bijv. 100 of 150 gram boter. Weet iemand of dat ook goed werkt?

44

Ik heb hem gister gekocht bij de makro :D Alvast cadeautje aan mijzelf voor als ik m'n scriptie af heb en weer aan het bakken kan gaan slaan. (nog maar 2,5 week de tijd dus spannend:P:P).

Maarja moest hem toch even proberen heb een 20cm taartje gemaakt van de biscuit mix . Hij klopte alles heel goed alleen even een keertje halverwege de spatel er doorheen gehaald want in het midden bleef je precies een cirkeltje zien.  Ook heel mooi gerezen in de oven...had alleen iets te lage temperatuur en toen ik me oven open deed zakte die daardoor in.

Ook 2 bekertjes met slagroom opgeklopt erin ging prima en ik denk dat ie zelfs 1 bekertje met 250ml makkelijk moet kunnen.

Ben zeer tevreden. Was wel bang voor het geluidniveau omdat ik hoorde dat die keukenmachines zoveel geluid maakten...maar hij maakt veel minder geluid dan mijn handmixer deed :).

45

sassy`s schreef:

en als je gepint hebt geld dat ook als bewijs

Helaas....had de bon aan de binnenkant van de doos geplakt,
maar manlief heeft een tijdje terug de doos weggegooid :s
tsja,en niet gepind maar contant afgerekend natuurlijk.

Mixer is opengedraaid,maar door de warmte is het plastic gedeelte ( waar die klutsers in moet 'vallen' )van binnen weggesmolten.
Dus conclusie de mixer kon het niet aan om biscuitdeeg te mixen,en is te heet geworden.......hij was ook echt loeiheet!
Tsja,en dat valt niet onder de garantie  :nooo