Onderwerp: Tips nodig
Hallo allemaal!
Ik wil dus voor moederdag cupcakes voor mijn moeder maken. Ik heb wel eens eerder cupcakes gemaakt uit zo'n pak van de xenos of de ah maar daar moet je olie bijdoen en daardoor vind ik die cupcakes raar ruiken (kan aan mij liggen). Paar dagen geleden heb ik cupcake mix van dr.oetker gebruikt en die vond ik zelf wel goed gelukt alleen liet het papiertje los van de cupcakes. Nu heb ik alvast allerlei dingetjes ingeslagen zoals fondant en uitstekers enzo maar ik heb nog een paar vragen.
Ik wil graag van die mooie toefen kunnen spuiten, bij de winkel hier in de buurt verkopen ze wilton spuitmondjes welk nummer zou ik moeten nemen voor mooie grote toefen?
Ik wil nu de FunCakes mix gebruiken hoeveel gram mix heb ik nodig voor 12 cupcakes?
Wij hebben zo een oven die je zowel op elektrisch als op hete lucht kunt instellen als allebei tegelijkertijd, welke stand is het beste voor cupcakes?
Wat voor soort boter of margarine kan ik het beste gebruiken voor botercreme? Ik had laatst botercreme gemaakt met ongezouten roomboter maar dit bleef vrij zacht ondanks dat ik als verhouding 1:1.5 had gedaan.
Ik wou mijn creme een beetje een frisse smaak geven zodat het niet al te zoet word omdat mijn moeder niet van dat super zoete houd. Wat kan ik hiervoor door de botercreme doen?
Als de cupcakes uit de oven zijn hoelang kan ik ze dan het beste laten afkoelen voor ik ze ga versieren? Ooit de fout gemaakt door er direct creme op te doen en dat smolt toen natuurlijk. En moet ik ze dan ook nog even laten staan nadat ik ze versierd hebt of kan ik (naja mijn moeder) ze dan gelijk opeten? Want ik zat eraan te denken om zaterdag middag de cupcakes te bakken en dan zondag ochtend vroeg opstaan om ze te versieren
Kun je in het beslag het beste gezouten of ongezouten boter gebruiken? En dan roomboter of margarine?
En welke maat eieren maat je eigenlijk gebruiken?
Haha veel vragen dus Iemand die me kan helpen?