1 Laatst bewerkt door Valiant (04-05-2012 22:15)

Onderwerp: Hoera, Neo is 1 jaar!

Nadat ik foto's had gepost van mijn 2 eerste taartjes, kreeg ik de vraag of ik ook opdrachten deed... Eh.. Oeps, zoveel ervaring heb ik nog niet...

Aangezien het een kennis van vroeger was (en dus niet helemaal onbekend) heb ik de opdracht aangenomen en ben ik aan de slag gegaan. Ik heb me laten inspireren door een taart die door iemand op het forum eerde al gepost is (alleen, ik weet niet meer wie.. Heb de foto we opgeslagen maar niet de naam erbij.. Iig, superbedankt, ik vind het een geweldige taart!!)

En dit is mijn versie geworden. Ze waren er erg blij mee, we hebben hem vanavond gebracht en morgen wordt ie opgegeten :P

Bovenste laag 15 cm 3x gevuld met Moncou-vulling
Onderste laag 25 cm 1x bonbonbloc (dikke laag) en 2x swiss merengue bc

http://i757.photobucket.com/albums/xx213/RoosPatries/Neo.jpg

Er zat ook een meptaartje bij, ben vergeten een foto te maken..

Eerder deze week had ik de blanda uitgeprobeerd (voor het meptaartje) zodat ik wist hoelang hij in de oven moest enzo, omdat het biscuit gelukt was, heb ik daar een leuk simpel taartje van gemaakt voor op m'n werk tijdens de vergadering. Collega's blij  :lol:
http://i757.photobucket.com/albums/xx213/RoosPatries/Collegas2.jpg

Een ding weet ik zeker... Eind mei doe ik mezelf een mixer kado!!! Het is ellendig met een handmixertje  :+

2

Re: Hoera, Neo is 1 jaar!

leuke taartjes hoor!

3

Goede taarten hoor, en wat zo'n mixer betreft, ik zeg DOEN!! Jeetje wat scheelt dat, je zet dat ding aan en kunt verder met het volgende :thumb:

4

Ja, met zo'n taartje sta je al gauw een paar uur te mixen  :+  15 min voor mix (met zo'n grote zou je het nog langer doen) 10+20 min voor de bc, de vullingen... En dan heb ik tot nu toe eigenlijk alleen maar stapels gemaakt dus biscuitmix x2 of 3...

Ja, ik wil echt graag zo'n mooie grote mixer  :cool:

5

Leuke vrolijke taartjes!

6

Die stapel is dus je derde taart? Waanzinnig knap!!!

7

Frumpje schreef:

Die stapel is dus je derde taart? Waanzinnig knap!!!

Idd :) Mijn 2 eersten waren 3-laags stapels, ik heb nog niet eens een gewone 1-laags gemaakt  :lol:

8

valiant schreef:

Idd  Mijn 2 eersten waren 3-laags stapels, ik heb nog niet eens een gewone 1-laags gemaakt

:lol:  :lol:  :lol:  dat is wel erg grappig, je pakt het gelijk groots aan!
Deze 2 zijn dan wel stukken kleiner maar ook erg leuk!

9

Leuke taarten......... :)