1

Onderwerp: Taartjes van deze week (laatste dag meivakantie)

Ik heb de afgelopen twee weken wat afgelezen, geboetseerd en getaart. Hier mijn voorlopig laatste 3 taartjes, want nu begint het gewone werk weer:

Taartje voor het bezoek vanavond. Moskovisch biscuit met mascarpone/abrikozenjamvulling 2 lagen afgesmeerd met vanille botercreme.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4O3IGVEP-D.jpg

Taartje voor mijn vriendin, die gisteren haar contract voor de nieuwe baan tekende. Ook mascarpone/abrikozenjam vulling en love-to-bak mix voor biscuit, light spongecake.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I8VILXHR-D.jpg

Taartje voor mijn vaders verjaardag a.s. zondag. Ook light spongecake met 2 lagen chocoladeganache puur en afgesmeerd met cacaobotercrème. Hij heeft 2 kleinkinderen die hier dus samen picknicken voor zijn verjaardag.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DVOJANSD-D.jpg

Feedback is altijd welkom. Bij de taart van mijn vader ging echt alles mis. Fondant bleef scheuren en ook de nieuwe fondant. Gelukkig verbergt het grasrandje veel foutjes, maar nog nooit was mijn taartje zo hobbelig na het smootheren. Gelukkig zie je er weinig van.

Feedback zoals altijd welkom!!

Re: Taartjes van deze week (laatste dag meivakantie)

Mooi hoor dat gemarmerde fondant, en wat is light spongecake? Heb je hier toevallig howto's van?

Groet,
Natasja

- Deze beginnende bakster wilt meer ervaring!

3

tassieonline schreef:

Mooi hoor dat gemarmerde fondant, en wat is light spongecake? Heb je hier toevallig howto's van?

Groet,
Natasja

Geen idee wat die light spongecake is, het staat op de verpakking, maar werkwijze en smaak en structuur is hetzelfde als moskovisch biscuit.

Bedoel je de howto van die gemarmerde cake: ik heb witte fondant goed gekneed en toen wilde ik deze eigenlijk felrose maken met kleurstof. Toen ik begon te kneden vond ik die marmerstreepjes ook wel leuk en heb ik hem zo half/half gekneed uitgerold en ik vond het resultaat leuk genoeg om niet de kleur verder af te kneden.

4

Leuke taartjes!!

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

J-nineson schreef:
tassieonline schreef:

Groet,
Natasja

Geen idee wat die light spongecake is, het staat op de verpakking, maar werkwijze en smaak en structuur is hetzelfde als moskovisch biscuit.

Bedoel je de howto van die gemarmerde cake: ik heb witte fondant goed gekneed en toen wilde ik deze eigenlijk felrose maken met kleurstof. Toen ik begon te kneden vond ik die marmerstreepjes ook wel leuk en heb ik hem zo half/half gekneed uitgerold en ik vond het resultaat leuk genoeg om niet de kleur verder af te kneden.

Hartelijk dank voor je (snelle) antwoord! Moskovisch gebak ga ik binnenkort ook zeker proberen!

groet,
Natasja

- Deze beginnende bakster wilt meer ervaring!

heel mooi ik vond dat gemarmerde ook heel moooi