Onderwerp: Onderzijde biscuit wordt "nattig"
Ik ben nog vrij nieuw in de taartenmaakwereld. Heb al best wel wat gemaakt en met tips en help van een fijne vriendin al een eind gekomen.
Echter nu loop ik steeds tegen hetzelfde probleem aan:
Gister voor het eerst een blanda 20cm met chocobiscuit gebakken.
Ruim 45 minuten aangehouden zoals hier wordt aangeraden en idd na 45 min. voelde het biscuit lekker veerkrachtig en gaar.
IK had de vorm licht ingesprayd met baukje bakspray.
De taart viel er goed makkelijk uit, dat ging perfect. Ik legde de taart op de bovenkant op het rooster, zodat de bolling van de schaal boven was. Uiteraard was hij ook wat bol omhoog gekomen en dat zakte nu keurig op het rooster recht in, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
IK heb er een bakpapier onder gelegd omdat je anders het rooster gauw terugziet in je onderkant. Echter gaat de taart dan aan het bakpapier vastzitten en de onderzijde van de taart wordt dan wat nattig. KOmt dat nu door het gebruik van het bakpaier? Had ik dat misschien beter niet kunnen doen?
Of doe ik iets anders verkeerd waardoor die onderzijde zo "smotzig" wordt? Ik heb het met gewoon biscuit in een ronde springvorm ook al eens gehad. Geen idee waar ik dan fout ga.
Ik hoop op jullie tips, bedankt alvast