Onderwerp: Welke mixer kopen als beginner?

Ik zou eindelijk ook eens willen starten met leren bakken.
Binnenkort volg ik een workshop "basistaart", biscuit snijden en decoreren.
Bij alle recepten van biscuit (en andere degen) wordt steeds gesproken van "zeker 10 minuten opkloppen". In How To-filmpjes zie je dan die prachtige Kenwood-toestellen van jetje geven! Maar heb ik het goed voor dat deze allemaal zo duur zijn?
Welk toestel raden jullie mij aan te kopen? Het zal niet voor dagelijks gebruik zijn, maar toch koop ik liever kwaliteit.
Alvast bedankt voor jullie advies!

2

Re: Welke mixer kopen als beginner?

ik gebruikt gewoon handmixer :D

3

Ik vind de Kenwood Patissier een mooie prijs-kwaliteit verhouding hebben. Vaak aanbiedingen voor dit apparaat. Hij maakt niet zoveel herrie, vermogen is goed genoeg voor alle biscuits, cakes en cremes die ik maak. Ik heb 'm als 2e apparaat naast de Kenwood chef, maar ik pak liever de Patissier.

Groet, Jolanda

4

Ik heb ruim een jaar lang gewoon mijn handmixer gebruikt en dat werkt prima. Ja inderdaad je staat inderdaad geregeld 10 min te mixen.
Omdat ik toch steeds meer taarten ging bakken voor mijn kinderen en kleinkinderen en manlief, vader en moederdag, enz heb ik vorig jaar een Kenwood Patissier gekocht. Daar ben ik erg blij mee.

Ik zou eerst even wachten en kijken of je echt helemaal totaal besmet bent met het bakvirus en gewoon je handmixer gebruiken.
Stel je voor dat je het toch niet zo leuk vind als je nu denkt dan heb je zo'n, duur apparaat op je aanrecht staan.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

ik gebruik een handmixer van tomado die kan ik heerlijk op verschillende snelheden zetten en dan zit er nog een knopje die je nog meer snelheden geeft..

voorlopig ben ik tevreden

(maar zodra ik kan sparen komt er hier een mooi apparaatje op het aanrecht)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

6

Ik heb meteen geinvesteerd in mijn jeugddroom... De Kitchenaid... Kost wat, maar dan heb je ook een kwaliteitje op je aanrecht staan (gaat er ook niet meer vanaf, daar is hij te zwaar voor!  :D  )

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

7

pennyroyaltea schreef:

ik gebruik een handmixer van tomado die kan ik heerlijk op verschillende snelheden zetten en dan zit er nog een knopje die je nog meer snelheden geeft..

ik heb ook deze.niet groot en lekker snel :D

Ik heb eerst gemixt met een gewone handmixer, nu heb ik pas een bosh mum gekocht ( 69,00 euro) , ik ben er tot nog toe erg blij mee. De reden dat ik de bosh mum gekocht heb, is dat ik ook nog niet zolang bak, het budget niet had voor een hele dure, en dat ik de handmixer zat was.

9

lindaatje_41 schreef:

Ik heb eerst gemixt met een gewone handmixer, nu heb ik pas een bosh mum gekocht ( 69,00 euro) , ik ben er tot nog toe erg blij mee. De reden dat ik de bosh mum gekocht heb, is dat ik ook nog niet zolang bak, het budget niet had voor een hele dure, en dat ik de handmixer zat was.

same here, ik heb mij een 2de hands keuken-robot gekocht van 40€ (lol) omdat ik het op mijn heupen kreeg van 10min te staan niksen... en nu kan je terwijl de eieren en suiker staan te mixen al de andere ingrediënten klaar zetten en je bakblik al invetten... handig  :Y

10

Jol321 schreef:

Ik vind de Kenwood Patissier een mooie prijs-kwaliteit verhouding hebben. Vaak aanbiedingen voor dit apparaat. Hij maakt niet zoveel herrie, vermogen is goed genoeg voor alle biscuits, cakes en cremes die ik maak.

:Y  Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.

Ik ben begonnen met een handmixer, maar vrij snel de Kennie gekocht (inderdaad bij de Makro in de aanbieding).  Voor geen geld zou ik hem willen missen.
Regelmatig gooi ik er ingrediënten voor 48 cupcakes tegelijk in en dat verwerkt ie ook zonder problemen.

~ Never waste a good crisis... ~

11

ik heb al 13 jaar een hand mixer van philips en ben pas van plan een andere tekopen als die kapot is maar dan wil ik dus ook een staande kan ik me nou mooi ook alvast gaan verdiepen welke

Ik heb 1 jaar met de hand gedaan maar ben nu zoooo blij met mn Kennie bij de Makro de Pattisier geweldig! Goede kwaliteit/prijs verhouding!

Groetjes P@trici@

13

Ik heb ook een handmixer gehad (leeftijd bijna 15 jaar) maar nu gebruik ik Bosch MFQ3560 met mengkom via redcoon voor 52 euro incl verzendkosten. Je zet de mixer op de kom en hij mixt vanzelf! een geweldig mixer  :thumb:

14

pennyroyaltea schreef:

Ik heb deze ook, en idd een topding! Maar let op als je botercreme gaat maken met het stuiven van poedersuiker! de Tomado heeft zoveel luchtinlaten dat de poedersuiker al snel aan de binnenkant zit. Heb die van mij van de week uit elkaar gehaald omdat ie begon te piepen en kraken, je wilt niet weten hoeveel poedersuiker eruit kwam!

Bedankt voor alle reakties!!

Misschien een hele domme vraag, ik zocht nog niet uitgebreid, maar die Kenwood Patissier, is dat één specifiek model van Kenwood? Want ik zie daar zoveel types bij Kenwood, maar nergens de naam Patissier....

16

Is inderdaad de naam van het model.

Hier de link naar de site van Kenwood:

http://www.kenwoodworld.com/nl-NL/Alle- … WMX275002/

17

Ik heb ook eerst een paar maanden gewoon met de handmixer gemixt en was toen heel erg blij toen ik de Kenwood Patissier kon kopen. Ik wil niet meer anders! Heerlijk apparaat, kan veel in en je kan hem lekker aan laten staan terwijl jij iets anders kan gaan doen.
Ik heb me toen wel lens moeten zoeken naar een Kennie, ze zijn niet meer zo makkelijk aan te komen.
Op Marktplaats staat er ook wel eens eentje, misschien kun je daar eens kijken?
Succes met je zoektocht!
Groetjes Corinne.

18

[MOVE] --> Keuken- en andere apparatuur

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag