Onderwerp: Royal wedding, royal roses, royal disaster!!!
Dit taartje is voor kennissen die op Koninginnedag "zoveel jaar" bij elkaar zijn. Dus dat het een oranje taartje moest worden, was snel duidelijk. Tot aan het bekleden liep alles voorspoedig: de rozen lukten mooi (vind ik zelf
), bakken, vullen en afsmeren gingen ook allemaal prima.
En toen moest de marsepein erop... Wat een drama! Ik gebruik altijd Zeelandia en vind dit superfijn werken. Maar nu had ik met het doorkneden al het gevoel dat de structuur anders was. En bij het bekleden scheurde het gewoon! En uiteraard niet op 1 plek, maar op meerdere plekken.
Uiteindelijk alles eraf gehaald en opnieuw bekleed. Gelukkig werd het toen iets beter, maar ik ben toch anders gewend. De vulling is ook met oranje erin: slagroom met stukjes perzik en het biscuit is getrempeerd met perziksiroop.
Dit is het resultaat:

.
. Niet zo lang geleden is hier een topic over geweest...
Ik hoop maar dat het niet zo blijft, want dat zou ik echt jammer vinden.
ik heb hier een gloednieuwe doos van 6kg staan, heb dat topic gelezen, heb dit gelezen.... durf die doos niet te openen

Met Zeelandia heb ik zelden problemen. En nu scheurde het aan alle kanten. Dan voel ik me zo'n prutser... Maar goed, we gaan er weer met frisse (Zeelandia)moed tegenaan!