1

Onderwerp: Royal wedding, royal roses, royal disaster!!!

Dit taartje is voor kennissen die op Koninginnedag "zoveel jaar" bij elkaar zijn. Dus dat het een oranje taartje moest worden, was snel duidelijk. Tot aan het bekleden liep alles voorspoedig: de rozen lukten mooi (vind ik zelf ;) ), bakken, vullen en afsmeren gingen ook allemaal prima.
En toen moest de marsepein erop... Wat een drama! Ik gebruik altijd Zeelandia en vind dit superfijn werken. Maar nu had ik met het doorkneden al het gevoel dat de structuur anders was. En bij het bekleden scheurde het gewoon! En uiteraard niet op 1 plek, maar op meerdere plekken. :grr: Uiteindelijk alles eraf gehaald en opnieuw bekleed. Gelukkig werd het toen iets beter, maar ik ben toch anders gewend. De vulling is ook met oranje erin: slagroom met stukjes perzik en het biscuit is getrempeerd met perziksiroop.

Dit is het resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN8UGZCB.jpg

2

Re: Royal wedding, royal roses, royal disaster!!!

Mooi taartje! Ik hou wel van de kleur oranje  :Y .
En over wat jij zegt over ZL.....hier hebben er meer last van. Ik ook  :s . Niet zo lang geleden is hier een topic over geweest...

3

Esther68 schreef:

En over wat jij zegt over ZL.....hier hebben er meer last van. Ik ook  :s . Niet zo lang geleden is hier een topic over geweest...

Dat topic over Zeelandia heb ik ook gelezen. Maar tot op heden had ik er geen last van. Jammer genoeg nu dus wel. :/ Ik hoop maar dat het niet zo blijft, want dat zou ik echt jammer vinden.

4

Mooi taartje!

5

Mooi dat oranje met een gouden randje! En je rozen zijn werkelijk schitterend.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

Hier ook oranje fan! Niet alleen met koninginnedag en voetbal ;)
Zeelandia lijkt me wat plakkeriger geworden...

Mooi strak!! En prachtige roosjes...

7

ik vind hem mooi hoor!! :Y

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

8

heel mooie taart geworden :Y erg mooi zo'n subtiel gouden randje :thumb:

:think: ik heb hier een gloednieuwe doos van 6kg staan, heb dat topic gelezen, heb dit gelezen.... durf die doos niet te openen :nooo  :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Heel mooi! En wat een schitterende kleur oranje! :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

10

Wat een super mooie kleur! Maakteen erg mooi geheel :thumb:
Ik gebruik ook altijd de zeelandia, ik vind deze het meest prettig omdat deze minder stug is dan meeste andere merken. Bevalt mij dus tot nu toe prima, hoop niet dat mijn nieuwe doos dus anders is. :/

11

Wat een mooi elegant taartje.

Jammer van je marsepein-ervaring.

Goed nieuws; mijn nieuwe doos 6 kg ZL is zelfs soepeler dan die ervoor..

Erg leuk gedaan, lekker fris zo ;) Ik zie niks terug van de probleempjes die je beschrijft!

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

13

Wow! Mooie rozen inderdaad :)

'Wees jezelf, er lopen al zoveel anderen rond.'
www.verslavendlekker.nl

Mooi! Ik heb niks met de kleur oranje maar vind het wel erg mooi staan nu! Ook je rozen zijn goed gelukt  :Y

15

Dat is een leuk oranje taartje, knalt van het scherm af!  :thumb:

Ik wil graag alle problemen met/klachten over Zeelandia verzamelen deze week en die dan begin volgende week (week 19) aan Zeelandia doorspelen. Dit gaat uiteraard in overleg met/op verzoek van Zeelandia.

Zouden degenen die Zeelandia anders vinden/problemen ondervinden, mij met zoveel mogelijk gegevens willen mailen, deze week als het kan? Als je wil kan dat natuurlijk ook anoniem; geef dat dan alsjeblieft in de mail even aan. Alvast bedankt!

Niks van te zien, mooie taart en roosjes.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

17

Esther68 schreef:

ja dat was ik ...ik vind het echt geen fijn spul maar ik ben de enigste zon beetje
geef maar funcakes dan maar wat meer kneden maar geen scheuren ... heb het ook al buiten de folie laten uitdrogen maar nog geen beter reslutaat met zeelandia...dus voor mij funcakes

18

mieperdepiep schreef:

Wat een mooi elegant taartje.

Jammer van je marsepein-ervaring.

Goed nieuws; mijn nieuwe doos 6 kg ZL is zelfs soepeler dan die ervoor..

dat was ook voor mij een ramp , hij plakte meer en scheurde al bij het optillen van de lap... hopelijk bij jouw niet! ben wel benieuwd!

19

Leuk

20

Carien schreef:

:think: ik heb hier een gloednieuwe doos van 6kg staan, heb dat topic gelezen, heb dit gelezen.... durf die doos niet te openen :nooo  :s

Dat heb ik dus ook! Ik wil nieuwe marsepein gaan bestellen, maar ben nu een beetje huiverig geworden. Terwijl ik Zeelandia altijd zo fijn vind werken. Gebruik het om te bekleden en te boetseren enzo. Maar nu weet ik het even niet... :think:  :think:

21

heel erg mooi met hele mooie rozen

Royal success :)
Geen spoor van drama, nergens een ground zero, geen rampzalige roosjes.... Mooi gedaan dus!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

23

mooie strakke taart en ...oranje hahhaha

24

Dank jullie wel voor de leuke reacties. :) Uiteindelijk was ik ook wel tevreden met het taartje (en de rozen), maar als het tijdens het maken zo tegenzit word ik altijd een beetje driftig. O-) Met Zeelandia heb ik zelden problemen. En nu scheurde het aan alle kanten. Dan voel ik me zo'n prutser... Maar goed, we gaan er weer met frisse (Zeelandia)moed tegenaan! :lol:

25

wat een leuk taatje in die felle oranje kleur. je rozen zijn heel mooi. :Y