1

Onderwerp: Mijn cakes worden altijd bol!!

Hallo,
Ik heb een beetje een probleempje, ik bak nog absoluut niet lang en ik moet nog van alles leren maar ik heb wel gewoon cakes gemaakt. Alleen barst mijn cake altijd uit!! :(  (dit heb ik ook bij cupcakes) hoe kan ik dit oplossen|?

2

Re: Mijn cakes worden altijd bol!!

Dan rijst je cake te snel :+

Dat valt op te lossen door een oplopende baktijd (geloof ik), maar zelf zet ik dan de oven iets lager en laat ik de cake er langer instaan.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Oke,
dankje wel ik zal het ga binnen kort weer een cake maken dus dan zal ik dat wel even uit proberen!!

4

de cake wordt te heet gebakken, de buitenkant verstijfselt al terwijl het binnenste van de cake nog vloeibaar is. wanneer de binnenkant ook heet wordt, gaan de rijsmiddelen gassen produceren en dus uitzetten. zo bakt de cake open als een vulkaan die uitbarst. dit heet wild bakken.
zet je oven eens 10-20 graden lager!

5

Of bake even strips gebruiken, die voorkomen dat de zijkanten te snel gaar worden waardoor deze ook nog mee kunnen rijzen en de bovenkant mooier gelijkmatig omhoog komt

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Dank jullie wel voor jullie reacties en tips