Re: Vulling voor mijn eerste taart, graag wat hulp en tips
naam is : GALAXI slagroom 40% vet. Rood met witte pakken, staan in de koeling onderaan de kleine potjes room
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vulling voor mijn eerste taart, graag wat hulp en tips
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
naam is : GALAXI slagroom 40% vet. Rood met witte pakken, staan in de koeling onderaan de kleine potjes room
ok, dat word dus naar de colruyt haha! En dan opkloppen, in een spuitzak doen en over de jam heen spuiten of gewoon over de jam uitsmeren?
Zeker vergeef ik het haha! Zonder jullie had ik een hoop niet geweten
opkloppen en dan met een lepel of zoiets erover verspreiden gaat prima
gewoon over de jam smeren, hoef je geen spuitzak aan vuil te maken. pas wel op slagroom in contact met fondant/marsepein geeft "smelting"
maar dat wist je al.
trusten dames, ik ga nu echt slapen hoor
succes met alles
slaapwel carien
Super dames! Ik heb er helemaal zin in, nu eerst zorgen dat mn biscuit gaat lukken haha!
Ik gebruik altijd de slagroom van campina, uit van die literpakken. Werkt ook als een tierelier. (en ik woon ook in België, dus hier te koop )
Nog even een klein vraagje. Is er een hoeveelheid aan poedersuiker wat er door de slagroom moet? Mag het ook gewone suiker zijn? (gewoon uit nieuwsgierigheid ) En wie kan zeggen hoeveel ik ongeveer nodig heb om 2 lagen te vullen van een 26 cm. Heb ik dan aan bv 200 ml slagroom genoeg?
hoeveelheid poedersuiker : naar smaak bijvoegen.
Niet met gewone suiker!
absoluut niet genoeg aan 200 ml slagroom. voor 2 lagen zo groot zal het tussen de 600 en 800 ml liggen (volgens mij toch, ruim gesmeerd)
Nou de taart is gesneden, gevuld, afgesmeert en bekleed!
Voor de 26 cm vorm heb ik botercreme dijkje / jam en de andere laag botercreme dijkje / jam en slagroom en daar kwam ik met die 200 ml en wat poedersuiker toe haha!
Bekleed met rolfondant...op 1 klein stukje na aan de achterkant gescheurd, maar voor de rest redelijk tot mooi glad De taart is lichtroze en vanavond komen er nog witte hello kitty's bij.
Wat kan ik doen met de stukken marsepein en fondant die ik overhoud, hoe kan ik die bewaren of kan dat niet?
Nu nog de wafels en de rijstevlaai en dan is het klaar voor morgen!
wat fijn om te horen dat het goed gegaan is kaatje
ik heb je nog even gemaild kaatje
Nou de taart is gesneden, gevuld, afgesmeert en bekleed!
Voor de 26 cm vorm heb ik botercreme dijkje / jam en de andere laag botercreme dijkje / jam en slagroom en daar kwam ik met die 200 ml en wat poedersuiker toe haha!
Bekleed met rolfondant...op 1 klein stukje na aan de achterkant gescheurd, maar voor de rest redelijk tot mooi glad
De taart is lichtroze en vanavond komen er nog witte hello kitty's bij.
Wat kan ik doen met de stukken marsepein en fondant die ik overhoud, hoe kan ik die bewaren of kan dat niet?
Nu nog de wafels en de rijstevlaai en dan is het klaar voor morgen!
ik smeer dus 2 keer volledig met jam en slagroom als ik zo'n taart maak, en ik mseer ruim (maar ben dan ook een slagroomliefhebber)
de stukken fondant/marsepein die je i-overhebt, kan je bijhouden als er niets van etenswaren of zo inplakt (kruimels van ke biscuit, botercreme of zo). Gewoon goed lcuchtdicht inpakken.
ja ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de eerste laag de biscuit erop had gelegd en bij mezelf dacht...shit de slagroom haha! Dus dan maar de 2e laag
Ok, ga ik ze inpakken!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vulling voor mijn eerste taart, graag wat hulp en tips