1

Onderwerp: Hoe lang beslag laten staan?

Omdat ik een kleine combi-oven heb, kan ik maar een bakblik cupcakes per keer bakken.
Als ik bijvoorbeeld voor 4x beslag maak, kan ik dit dan laten staan en dit elke keer opnieuw in het bakblik doen?

2

Re: Hoe lang beslag laten staan?

Hai ik heb ook een kleine combi en uitgeprobeerd om beslag te laten staan maar de luchtigheid gaat eruit.

Ik heb van die siliconen cc-bakjes gekocht bij de Action en hierin stop ik een cc-papiertjes en natuurlijk beslag. Ik plaats 1 lading op het rekje in mijn combi en 1 lading op de glazen plaat eronder.  De bovenste lading is na 20 min gaar en heeft een goudbruine kleur , dan haal ik het rekje eruit en bak ik de onderste lading nog 3 minuutjes.Zo kan ik ongeveer 20 cc in 1 keer bakken.

Zoete groetjes, Inti

3

Bedankt! Dan ga ik dat eens proberen! Ik heb toevallig ook nog siliconen vormpjes thuis staan.

4

Je hebt gelukkig al antwoord gehad, dus ik ga je topic even een beetje vervuilen :o
Weet iemand hoelang je beslag voor biscuit kan bewaren?

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

In principe ook niet. De luchtigheid van de geslagen eieren zakt er namelijk langzaam uit. Hoe langer het op je aanrecht staat, hoe meer lucht je verliest en dus hoe lager je biscuit wordt. Het scheelt geen hele centimeters, maar toch, bij het biscuit gaat het immers om de luchtigheid.

6

Kan je het dan niet nog even mixen of heeft dat geen zin?

Groetjes, Katja

Denk het niet, want dan zit de bloem er al door heen. Of werkt het met die van de mix anders?

8

Heeft geen zin

9

Katja1604 schreef:

Kan je het dan niet nog even mixen of heeft dat geen zin?

als je nog gaat mixen als er bloem inzit gaat heel de luchtigheid eruit. Biscuitbeslag altijd zo snel mogelijk in de oven. ;)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

10

Ik gebruik sinds kort de mix, die moet je alleen mixen, daar hoef je geen bloem meer doorheen te spatelen.

Groetjes, Katja

11

biscuitbeslag gewoon altijd zo snel mogelijk in de oven. ook als het van de mix is.

12

Bij een grote(re) bakvorm lukt het me niet om het beslag (van de mix) in 1 keer te mixen, dus dan moet de eerste portie nog minimaal 10 minuten op het aanrecht wachten tot het tweede portie klaar is.
Gaat goed enne.... geen idee hoe je dat anders zou moeten oplossen  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

13

10 minuten is natuurlijk geen eeuwigheid. dus dat zal wel lukken hoor, op 1 minuut komt het niet aan. ;)