Onderwerp: V8 cake
Paar maanden geleden was er masterchef Australia op tv.
Hier hebben ze een keer een taart moeten namaken van Adriano Zumbo genaamd de V8 cake. Heeft niets te maken met auto's maar het is een taart die bestaat uit 8 lagen die allemaal vanille als basis heben.
De koks moesten in 4 uur die taart maken. nou dat ging niet zo fantastisch. Ik heb het recept van de site van masterchef gehaald omdat ik wilde kijken of het mij wel lukte. In eerste instantie moest ik wel even slikken aangezien het nogal een lang recept is. 4 pagina's lang en de ingredienten waren nog eens 2 pagina's extra. Maar uiteindelijk de knoop daargehakt en hem toch gaan maken.
Nu moet ik wel zeggen dat ik er ongeveer 7 uur over gedaan heb, maar ik moest mijn spullen tussen elke laag ook weer afwassen en dat hoefde hun niet en ik heb op mijn gemak gewerkt en hun hebben de benen onder het lijf uit gerend.
1 verschil de mijne is creme kleurig en niet spierwit, omdat ik niet aan titaniumdioxide kon komen, tenzij die uit een zeepwinkel kwam en dat vond ik niet zo slim en bovendien was de cake al vrij prijzig en die titaniumdioxide was alleen voor de kleur en dat vond ik het niet waard.
hier is hij dan

hier is hij aangesneden
Hij was super lekker, sommige lagen zal ik zeker in andere taarten gaan gebruiken maar waarschijnlijk zal ik hem zo niet meer maken, te veel werk