1

Onderwerp: V8 cake

Paar maanden geleden was er masterchef Australia op tv.
Hier hebben ze een keer een taart moeten namaken van Adriano Zumbo genaamd de V8 cake. Heeft niets te maken met auto's maar het is een taart die bestaat uit 8 lagen die allemaal vanille als basis heben.

De koks moesten in 4 uur die taart maken. nou dat ging niet zo fantastisch. Ik heb het recept van de site van masterchef gehaald omdat ik wilde kijken of het mij wel lukte. In eerste instantie moest ik wel even slikken aangezien het nogal een lang recept is. 4 pagina's lang en de ingredienten waren nog eens 2 pagina's extra. Maar uiteindelijk de knoop daargehakt en hem toch gaan maken.
Nu moet ik wel zeggen dat ik er ongeveer 7 uur over gedaan heb, maar ik moest mijn spullen tussen elke laag ook weer afwassen en dat hoefde hun niet en ik heb op mijn gemak gewerkt en hun hebben de benen onder het lijf uit gerend.

1 verschil de mijne is creme kleurig en niet spierwit, omdat ik niet aan titaniumdioxide kon komen, tenzij die uit een zeepwinkel kwam en dat vond ik niet zo slim en bovendien was de cake al vrij prijzig en die titaniumdioxide was alleen voor de kleur en dat vond ik het niet waard.

hier is hij dan
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QKNDXBZB-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NE8N3WGN-D.jpg

hier is hij aangesneden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QEFT6FNG-D.jpg

Hij was super lekker, sommige lagen zal ik zeker in andere taarten gaan gebruiken maar waarschijnlijk zal ik hem zo niet meer maken, te veel werk :P

"If people have no bread, let them eat cake" - Marie Antoinette

Re: V8 cake

heeeeel mooi, ziet er ook erg lekker uit

3

Inderdaad ziet er mooi uit en mmmm lekker!

4

Wat leuk dat je de tijd ervoor genomen hebt!
En pffff dat afwassen tussendoor :nooo

Leuk gedaan

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

Ziet er walgelijk lekker uit

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

6

ik heb het recept ook maar heb me er nog niet aan gewaagd! maar hij is bij jou echt super gelukt!

Groetjes Marleen

7

Dat ziet er erg super lekker uit  :9  :9  :9

8

Dat klinkt als een enorme uitdaging, maar wel ontzettend leuk. En hij ziet er ècht verschrikkelijk lekker uit, het water loopt me in de mond :9

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

9

Wat enorm veel werk! Luid applaus vanaf deze kant hoor! En hij ziet er ook nog eens fantastisch uit. Wat dapper dat je het hebt uitgeprobeerd en het er ook nog eens zo goed van afgebracht hebt!

A colourful cake for a colourful day!
www.colourfulcakes.nl

10

Ik heb die aflevering gezien!
En wow wat heb jij het er goed vanaf gebracht! Super!!!

"Cut my pie into four pieces, I don't think I could eat eight." Yogi Berra

11

WOW!!! Ik heb het toen gezien en ik vind dat die van jou stukken mooier is dan die van de deelnemers!
Ik zou graag het recept uitproberen, zou ik 'm van jou mogen hebben?

12

Ziet er heerlijk uit! Wat een uitdaging zeg!

groetjes van Mireille

13

ik zag later dat het recept wat ik heb maar heel kort is (20 punten) dat klopt vast niet? zou je mij jou recept willen mailen? ik wil hem toch ook een keer gaan proberen te maken

Groetjes Marleen

14

Ziet er erg lekker uit, maar was het het werk waard?

Zulke dingen vraag ik mij altijd af bij hele bewerkelijke recepten ;)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

15

hmmmm..... die lust ik denk ik wel.. :Y

16

Wat een leuk project om te doen. Zeker als je de tijd hebt, Leuk  :Y
Mooie taart!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

17

Dank je voor jullie leuk reacties.
@zonnetje idd de afwas was echt  :(

@paula66 ik heb je een mailtje gestuurd.

@lena83 dat recept die ik heb is ook 20 punten. Ik heb je ook een mailtje gestuurd

@heidimaris of het de moeite waard is, is een moeilijke vraag ik vind van wel. Hij is ontzettend lekker, maar het is vooral de uitdaging die het de moeite waard maakt. Maar nu ik hem eenmaal gemaakt heb zal ik hem in het geheel waarschijnlijk niet meer maken maar wel afzonderlijke lagen

Als er nog meer mensen het recept willen laat het me weten dan stuur ik het wel op of zet het anders onder het recepten op de site. Je kunt het ook van de site van mastechef Australia halen. Maar bij mijn documentje van het recept zitten wat aantekeningen om hem nog beter te maken, zoals sommige onderdelen maak je veel te veel en die heb ik daarin dan vermeld.

"If people have no bread, let them eat cake" - Marie Antoinette

18

Geweldig!

Ik heb die aflevering toen ook gezien, maar die van jou ziet er echt stukken beter uit! :Y

Ik zou ook graag het recept willen ontvangen (met de aantekingen). Als ik ooit nog eens veel tijd heb, wil ik me er wel aan wagen.

Heb je ook aangegeven welke lagen je het lekkerste vindt?

19

8 lagen, nou daar zou ik wel heel graag een stukje van willen proeven.
Zou graag het recept willen hebben. Stuur je meteen even een berichtje.

20

Hoi,

Ik loop verschrikkelijk achter, maar zag de herhaling van deze aflevering en vroeg me af of je het recept nog hebt en naar me wilt mailen.

Groetjes Marieke

21

Oh... Ik heb m ook gezien, ik wil me er ook zeker een keer aan gaan wagen! Geweldig.

What goes around, comes around.
Sinds 1 januari 2012 bestaat n'Cakes: www.n-cakes.nl

22

Toevallig heb ik vandaag die aflevering gezien!!!
Hij is erg goed gelukt als ik dit zo zie.
Beter als de misbaksels uit de Masterchefkeuken.
Looking Good!

Ik kan altijd nog koekenbakker worden

23

Ik heb het net ook gezien!!
Heeft iemand het recept nog? Kan het online niet zo 1,2,3 vinden....

Enne.... Respect hoor, ziet er mooi uit!

24

Wat een mooi resultaat. Ziet er idd heel lekker uit.
Ik moet dat ook altijd tussendoor spulletjes afwassen, kleine keuken, en nog wat weinig materiaal  :nooo  :nooo ....
Ik zou ook het recept wel willen hebben. Wil je mij het ook mailen? Thanks alvast.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

ik zou hem ook graag willen  :D
hij ziet er idd heeeeeel veel beter en lekkerder uit als de deelnemers van masterchef australie!

voor de glutenvrije taarten!