1

Onderwerp: het duizelt mij cupcakes

Dag lieve mede bak(st)ers..

Ik zit met een dilemma, heb al zoveel gelezen op het forum maar daardoor twijfel ik nu zo erg dat ik het toch nog een keer voorleg.

Ik heb de opdracht om voor zaterdag zo'n 80 cupcakes te bakken en 1 taart. Ik ga donderdag al beginnen met de fondant dakjes zodat ik die er alleen nog maar op hoef te plakken vrijdag maar nu mijn issue..

Ik wil vrijdag gaan bakken maar, misschien met jam en chocola vulling, hoe kan ik dit nou het beste bewaren? en zonder vulling?

Gebruik de funcakes mix. Ik denk dat het buiten de koelkast in een koele omgeving het beste is maar ik twijfel dus daarom graag jullie advies. Ga namelijk ook nog een taart maken maar die bak ik donderdag en ben ook al bezig met de fondant bekleding.

Moet er vervolgens ook nog een dik uur mee in de auto rijden..maarja dan de verwarming denk ik maar op een laag pitje..  :s

2

Re: het duizelt mij cupcakes

alles van fondant kun je nu al mee beginnen natuurlijk. verkijk je niet... 80 stuks is heel veel werk! en dan ook nog een taart.
cupcakes kun je (gevuld met chocoladepasta of jam) gewoon in een taartdoos bewaren. niet in de koelkast, dan drogen ze uit.
maar in de doos blijven ze een paar dagen goed.
taart zou ik als laatste maken met een vulling die buiten de koelkast bewaard kan worden door de lange rit in de auto.

3

Super. Dankjewel voor je reactie!

4

Oeh, 80 cupcakes. Verkijk je er inderdaad niet op. Ik heb er afgelopen maandag 65 gemaakt, en ik was heel erg blij dat ik de decoratie al van te voren had gemaakt. Ik ben van 9 tot 5 bezig geweest!
Maar cupcakes kan je inderdaad gewoon buiten de koelkast bewaren in een afgesloten doos.
Succes!

5

Ben echt blij met jullie advies. Ik wil vanavond ook alweer wat gaan doen..ik ben alleen daarnaast best druk met werk dus het is lastig maar we doen ons best. Gelukkig vrijdag wel vrij.

Gelukkig is de decoratie niet super moeilijk ofzo maar ja inderdaad je bent er denk ik wel goed druk mee.

:)