26

Re: SChuim toefjes maken, help!!

bloem bij je schuim? uhh..
als je t stevig genoeg opklopt blijft t gewoon staan, zo niet was of je kom niet vetvrij of heb je te kort geklopt.

27

Nou sorry hoor, moest even lachen! Ik heb na een uur en een kwartier er eentje uit gehaald, daar ze erg klein waren vond ik 3 uur een beetje veel. Ik wilde hem openbreken en toen brokkelde hij in stukken...

Ik dacht dus dat het niet gelukt was met de kleur, maar nu brak hij net in stukken en wat zie ik...is hij blauw en rood van binnen haha!

Dus kleur is wel gelukt, maar dan binnenin ;)

Ze zijn wat hard aan de buitenkant en zo spekjesachtig aan de binnenkant, dus weet niet hoe goed dat is?

28

Weet niet wat voor recept je hebt gebruikt maar gewoon schuim hoort droog van binnen te zijn anders is t niet gaar

29

Gewoon eiwit opgeklopt met suiker, maar zoals ik al zei, heb ze maar 1.5 uur in de oven gelaten omdat ze erg klein waren. Maar ze moeten dus helemaal droog zijn van binnen? Is het dan niet hard en taai?

30

Nee dan is t juist niet taai.

31 Laatst bewerkt door xhafal (23-04-2012 21:04)

etmc schreef:

Weet niet wat voor recept je hebt gebruikt maar gewoon schuim hoort droog van binnen te zijn anders is t niet gaar

je hebt italiaanse meringue en die is inderdaad volledig hard en krokant vanbinnen en vanbuiten. Dan heb je ook nog gewone meringue (wat hier in België onder gewone meringue wordt verstaan) en die is nog iets zacht en niet volledig droog vanbinnen , zo hoort dat.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

32

Ja klopt maar is dat ook met alleen eiwit en suiker want ik ken 3 recepten, rauw schuim zwaar schuim en kookschuim. Rauw is droog, kook is zacht van binnen maar dat is met suikerstroop en zwaar is tussenin.

33

Ja, leuk! Ik heb ze ook een keer gemaakt!
Volgens mij heb je al genoeg tips? Ik heb niet alles gelezen....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-P7DOGV7S.jpg

34

etmc schreef:

Ja klopt maar is dat ook met alleen eiwit en suiker want ik ken 3 recepten, rauw schuim zwaar schuim en kookschuim. Rauw is droog, kook is zacht van binnen maar dat is met suikerstroop en zwaar is tussenin.

lees ik het verkeerd, begrijp ik het verkeerd of spreek je nu jezelf tegen?  :think:  (zie je berichtje daarvoor)

35

Met gewoon schuim bedoel k dus rauw schuim. Of heb jij nog meer verwarringen?

36

etmc schreef:

bloem bij je schuim? uhh..
als je t stevig genoeg opklopt blijft t gewoon staan, zo niet was of je kom niet vetvrij of heb je te kort geklopt.

Ik ben er geen voorstander van om er bloem bij te voegen, ik doe het ook niet, ik ben het eens met je reactie, maar.....lees eens de ingredienten van veel schuimpjes in de supermarkt.... ;)  Daarom mag ik die niet eten. Ze doen er meel bij :(

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

37

3 uren om uit te drogen in de oven is ook voor de grote meringues die ik gemaakt heb, volgens mij zaten ze er zelfs langer in.

mijn recept is echt foolproof vind ik zelf, kijk eens goed naar de plaatjes voor de structuur van het schuim tijdens de bereiding en erna.

macarons horen iets kleverig te zijn binnenin, hier merk je weinig van want door de vulling tussen de twee koekjes blijft het niet plakken tussen je kiezen.

38

etmc schreef:

Met gewoon schuim bedoel k dus rauw schuim. Of heb jij nog meer verwarringen?

Ik heb inderdaad nog meer verwarringen en wil altijd bijleren (je bent nooit te oud of te jong om wat bij te leren  ;) )

39

Nou heb vandaag de halve ikea en xenos leeg gekocht, dus van het weekend gaan we het nogmaals proberen! Maar nu dus met een grotere spuitmond!

40

resultaat laten weten. Het zal je allemaal wel lukken!