1

Onderwerp: planning bruidstaart maken wie geeft er feedback?

hoi allemaal,

ik heb er al eerder over gepost: mijn bruidstaart. Wij gaan 11 mei trouwen en ik wil de taart deze week maken en invriezen, maar ik zou graag jullie feedback/ tips willen :)

ik heb nu het volgende bedacht:(taartje met twee lagen)
- onderste taart maken op zo'n zilveren cake drum en die mee bekleden (moet nog wel even kijken hoe dat lukt, want ik heb de cake drum nooit eerder mee bekleed) vullen en bekleden. dowels erin en in een taartdoos in de vriezer zetten.
- tweede taartje vullen en bekleden en ook de vriezer in. tweede taartje met zo'n kartonnetje eronder en dan iets kleiner knippen, zodat niemand hm ziet :D
- in de tussentijd de laceflowers, vlinders en eventueel andere bloemen ter versiering maken en uit laten harden
- de dag voor de bruiloft: in de ochtend de taart uit de vriezer halen en in de koelkast zetten. tegen de avond de taarten uit de koelkast halen en op elkaar zetten. als de taarten ruim een half uur uit de koelkast zijn: de bloemen en vlinders erop plakken/zetten en lint om de taart heen vast maken.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik ben zelf bang dat de taart misschien nog vochtig zal zijn waardoor het lint lelijk wordt, of de figuurtjes in zakken. wat denken jullie?

groetjes daphne

2

Re: planning bruidstaart maken wie geeft er feedback?

ik lees altijd dat je een taart een dag van te voren eruit moet halen.

3

ik lees altijd dat je een taart een dag van te voren eruit moet halen.

4

ja dat heb ik ook gelezen.heb jij er ervaring mee?

5

En ik lees altijd dat een enkel kartonnetje te weinig is...... :s

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

algemeen wordt er hier gezegd 24u van tevoren eruit halen :Y

denk je eraan dat je vullingen gebruikt die ingevroren kunnen worden O-) Lijkt zo logisch, maar zou eens vergeten worden en da's dan niet leuk :nooo
Ook lees ik 'als de taart 2u uit de koelkast is'... dus geen koelkastvulling ;)

Ik weet niet hoe groot je bovenste taart is, maar "zo'n kartonnetje".... neem je wel een stevige?

Lijkt me dat je lint vastzet nadat de taart niet meer zweet... dat zou na 2u toch moeten kunnen :think:  Sorry, geen ervaring mee :nooo

Succes en alvast een heel fijne trouwdag met een prachttaart :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Ik zou denk ik gewoon 1 van de mensen hier op 't forum vragen een taart voor je te maken. Dat is dan 1 zorg minder die dag  :D

8

bedankt voor jullie reacties.
Annelies: bedankt voor de tip. weet je toevallig wat voor kartonnetje er dan tussen gedaan wordt?
Carien: Zou er dan bedoelt worden 24 voor je hm af decoreert, of 24 uur voor ie echt opgegeten gaat worden? want ik had nu het idee om hm na ongeveer 10 uur uit de vriezer af te decoreren en dan weer in de koelkast terug te zetten.Anders zou ik hm 36 uur van te voren uit de vriezer moeten halen. dat kan natuurlijk ook.
Ik zit nu aan de volgende vulling te denken: een laag met botercreme en kersenvlaaivulling en een laag met botercreme met kleine stukjes chocolade erdoor heen (misschien doe ik dan ook wat cacoa poeder door de botercreme, dat het meer een soort chocolade creme wordt). Ik had allerlei orginelere ideeen, maar die zijn volgens mij niet en geschikt voor buiten de koelkast en geschikt om in te vriezen.

9 Laatst bewerkt door Carien (25-04-2012 07:52)

vwb de kartons: ligt een beetje aan de grootte van je taart, maar bij een 2laags neem ik altijd zo'n zilveren/gouden karton; gaat prima :Y

Anders kun je een cakeboard nemen, maar daar verknip je niks meer aan, dus ligt ook aan je taartmaat ;)

Ik heb geen ervaring met invriezen, maar mij lijkt dat na 10u het ergste zweet er wel af is en dat je dan kunt gaan decoreren...
Een taart met crème hoeft niet terug in de koelkast hoor, kan prima zo blijven staan :Y ; natuurlijk niet in de zon en naast de verwarming, maar dat moge logisch zijn :) .
In ieder geval iets van 2u van tevoren uit de koelkast halen, anders is de crème nog veel te hard, dat eet niet lekker  :nooo

Succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

dank je carien :)

En om je kartonnen taartdoos ook n plastic zak in de diepvries!!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

12

Dat ga ik doen Esther, dank je :)

Ik heb eergisteren een proeftaartje voor de smaak gemaakt. het gaat definitief botercreme met kersenvlaaivulling worden en een laag chocolade creme met chocolade stukjes :D
morgen ga ik ze maken en invriezen :D :D

13

24 uur voor je hem wilt gaan nuttigen uit de vriezer ;) met decoreren uit de vriezer heb ik geen ervaring....

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

14

Taart met kersenvlaaivulling zeker 24 uur van te voren eruit halen... Anders heb je nog lang koude kersen!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

15

Kijk, klinkt helemaal goed met alle tips ! De goud/zilveren kartonnetjes zijn dik genoeg voor een 2-laags stapeltaart. Ik denk dat je tijdsplanning prima is hoor.

inderdaad op de dag zelf niet vergeten de taart tijdig uit de koelkast te halen en dan kun je heerlijk genieten van jullie trouwdag !

Groetjes, Conny

16

Ja de eerste taart staat in de vriezer :)  Ben alleen vergeten de dowels erin te doen bedenk ik me nu, maar dat kan ook als ie weer ontdooit is. Ik heb trouwens toch maar een soort merengue botercreme gemaakt inplaats van botercreme 1 op 1 om te vullen, anders werd ie wel errug zwaar.
Bedankt voor al jullie tips. als ie klaar is ga ik hm zeker posten op het forum :D

PS: Ik liet de taart aan mijn aanstaande zien voor ie de vriezer in ging en die vond hm nu al mooi, terwijl hij alleen nog maar bekleed is met wit fondant en daar nog wat scheuren inzitten waar ik bloemen voor ga plakken haha, das toch wel een fijn gevoel :D :D

17

super dat het voor je gevoel al goed is gegaan!
Idd is merengue bc lekkerder dan 1 op 1 bc. Een tip voor het beklede van de cakedrum/board waar je hem op zet. Je kunt deze bekleden en dan een rondje waar de taart op komt te staan er uit snijden. (1cm kleiner dan het formaat van de taart). Dat scheelt weer fondant en hij staan steviger.

succes!

Enthousiaste groet, Maxime