Onderwerp: iemand recept voor witte chocolade bavaroise?
tussen recepten staat niet
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » iemand recept voor witte chocolade bavaroise?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
tussen recepten staat niet
Is het niet hetzelfde als chocolade mouse?
bavarois is absoluut geen chocolademousse
De mousse van de link is ook geen mousse want bij mijn weten is een mousse op basis van stijf geslagen eiwitten.
Ik zou zelf echter ook wel graag een recept willen voor witte chocolade bavarois
Ik heb via google gezocht: kookstudio.nl/recepten/nagerechten/witte_bruine_chocoladebavarois_sinaasappelsaus.htm
Laat me weten of het gelukt is.
of anders die van de mix, is ook heerlijk en daar zitten geen eiwitten in dus geen kans op salmonella!!
even google-en op CakeXclusive Mix voor Chocolademousse Wit
Deze heb ik tussen mijn recepten staan, komt geloof ik van smulweb af.
Bavarois van witte chocolade
Ingrediënten voor 4 personen
- 2 dl melk
- 30 gram suiker
- 50 gram witte chocola
- 1 eidooier
- 3 blaadjes gelatine
- 2 dl slagroom
Hulpmiddelen
- pannetje
- 2 kommen of bekken
- garde
- spatel
- 4 kleine bavarois vormpjes of 1 grote
Bereidingswijze
De melk, 20 gram suiker en de witte chocolade in een pan aan de kook brengen. 10 minuten (zachtjes) laten trekken.
In een kom de rest van de suiker en 1 eidooier luchtig kloppen. Ondertussen 3 blaadjes gelatine weken. Dit bij de chocola doen (van het vuur af)
Dit alles doe je weer bij de suiker en de dooier en zet het schuin weg. Zo kan het alvast geleren. In een andere kom de slagroom kloppen.
Hier doe je het chocolade mengsel doorheen. Vul de vormpjes en laat minstens 3 uur in de koelkast opstijven.
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » iemand recept voor witte chocolade bavaroise?