1 Laatst bewerkt door Maria1000 (29-11-2013 14:00)

Onderwerp: Kenwood!

Ik dacht al een tijdje dat mijn man iets in zijn schilde voerde..... en vanochtend bracht de postbode deze!  :D  :D  :D

Ik ben helemaal blij! Nu kan ik me dus ook gaan wagen aan biscuitdeeg. (En er zit trouwens een vleesmolen bij, die wilde ik ook.)

Oh, waar gebruik ik nou vooral de garde voor en waar de klopper? Die klopper voor eiwitten?

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MNF4WAAW.jpg

2

Re: Kenwood!

wowww wat een lieve verrassing :)  kzou zegge....bakke maaaar :9

Kijk dat zijn de betere pakjes  :D

ik gebruik de garde voor biscuit, botercrème en eiwitten en de klopper voor (royal)  icing

4

de ballongarde voor luchtige dingen zoals eiwitten opkloppen, biscuitdeeg.

De klopper (deeghaak bedoel je toch?, zo de vorm van een omgekeerd vraagteken?) : zwaardere degen

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

garde --> luchtige dingen
klopper --> boter dingen (of zwaardere materie door elkaar mengen)
deeghaak --> voor gistdegen

Heb mij nog net geinformeerd over het gebruik van deze spullen omdat ik van plan ben een 2de hands keukenrobot te kopen maar de deeghaak mist... (maar ben niet van plan gistdegen te maken dus maakt niets uit)

6

garde --> luchtige dingen
klopper --> boter dingen (of zwaardere materie door elkaar mengen)
deeghaak --> voor gistdegen

Heb mij nog net geinformeerd over het gebruik van deze spullen omdat ik van plan ben een 2de hands keukenrobot te kopen maar de deeghaak mist... (maar ben niet van plan gistdegen te maken dus maakt niets uit)

7

@xhafal: ik heb er 3 tools bij: garde, klopper en deeghaak.

Dus de garde voor luchtige dingen en de klopper voor iets zwaarder spul (misschien ook handig voor botercrème?) en de haak voor echt brooddeeg ofzo?

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VVGCBDGV.jpg

8

Ah, dank je Mistique, het had elkaar net gekruist.

9

klopt inderdaad zoals mistique het schrijft

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Ik weet niet of het bij alle Kenwoods op te vragen is, maar als er een tegoedbon bij zit voor het Kenwood boek: vraag dat aan! Je hebt het met een paar dagen in huis en er staan toch wel wat handige tips in. :Y

Twee keer knippen, nog te kort.

11

Ik gebruik de gummy K-klopper voor biscuit,boterroom,...(bij mij zat er een stalen en een met gummy omhuld exemplaar bij).
De ballongarde voor eiwitten en andere luchtige mengsels.
De deeghaak voor zware degen,zoals brooddeeg.

12

Oh ja, nou je het zegt, K-klopper. Het is inderdaad een K. Duh!  :o  :D

Dank jullie wel!  :)

13

hoii dames

ik heb deze nu ook twee weken en gebruik voornamelijk de K klopper voor bakmixen/botercreme en zelfs voor me icing
en de de ballon garde heb ik eigenlijk nog niet gebruikt

14

Inderdaad 't is een K  :lol:  en die gummy variant noemt de Flexi Klopper,was 't zelf even kwijt  :P
Moet zeggen dat dit écht een geweldig ding is,hij 'spatelt' de kom zelf schoon,niets blijft aan de wanden hangen,alles wordt mooi mee gemixt!'Zo moet je zelf niet steeds de machine even stop zetten om met de spatel de wanden vrij te maken  :)

15

Ja dat vind ik ook super handig.
Tot nu toe geen klachten nog over het apparaat en heb er twee taarten en ruim 100 cupcakes en een hoop cakepops gemaakt

16

De gummie variant heb ik niet :/

17

Vandaag ben ik lekker met m'n apparaat bezig geweest.  :) Wat me wel opvalt is dat ie eigenlijk maar langzaam klopt. Bij het slagroom kloppen voor de koffie viel het me op. De garde maakt misschien 1 of 2 rotaties om z'n eigen as per keer dat ie een rondje door de mengkom maakt. De staafmixer maakt in de hoogste stand een waanzinnige hoeveelheid rondjes om z'n eigen as (en die draai je natuurlijk zelf nog rond in de kom in je eigen tempo).
Als ik dan bijvoorbeeld bij biscuitdeeg lees: '10 minuten kloppen', is dat dan eigenlijk niet te kort omdat die Kenwood dus niet woest snel ronddraait. Of is daar rekening mee gehouden met die 10 minuten mixen?

18

Weet iemand het? Ik wil morgen zo graag m'n eerste biscuitdeeg gaan maken en ik wil niet te kort mixen.  :)

19

Ik heb vanavond voor het eerst mijn nieuwe kenwood 264 gebruikt en botercreme en biscuitmix gemaakt.
Alles met de garde gedaan. Ging prima, met 10 min eieren opgeschuimd, maar had korter gekund want begon voorzichtig. Toen ik hem op max zette kwam het gelijk bijna de pan uit.
Koude boter in stukken heb ik halverwege even met de spatel van de zijkanten gehaald.
Biscuitmix is erg goed gelukt.
Kortom. Ik ben content!
Volgende keer ga ik alles met de k-klopper doen en kijken hoe dat gaat.

Er zat bij mijn kenwood geen cd-rom/dvd (bij bol.com gekocht). Kan iemand mij vertellen wat er op staat, of misschien kan iemand n kopie maken?