1 Laatst bewerkt door renata2 (22-04-2012 22:15)

Onderwerp: bakvorm 12 cm

ik heb het hele forum doorgespit maar ik kom er toch niet helemaal uit. wat is het biscuitmixrecept voor een bakvorm van 12 cm (en 7,5 cm hoog)? ik weet dat je dit met liters uit kunt rekenen maar ik denk dat dit uit de springvorm loopt (en ik vind het handiger als iemand het al weet  ;) )... en hoeveel marsepein en 1:1 botercreme om af te smeren heb je nodig?
ik zit eraan te denken een springvorm van 12 cm (ah) te kopen maar deze is maar 4,5 cm hoog. dus moet ik hem 3 cm verhogen met bakpapier, is dit te hoog? ik vind de hoge bakvormen te duur... heeft iemand ervaring met zo'n kleine springvorm?
bedankt voor jullie tips!

2

Re: bakvorm 12 cm

het water zal niet uit je springvorm lopen, even snel werken en je kan het aantal liters zo uitrekenen en dan via de formule (die je al hebt gevonden denk ik) berekenen hoeveel mix je nodig hebt.
Ik heb ook (sommige) springvormen en ophogen met bakpapier werk prima.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3 Laatst bewerkt door fenny (23-04-2012 07:47)

Ja je kan de springvorm ophogen met bakpapier.

Ik heb rond bakvorm van 12,5 cm hoogte 7,5 cm, meestal doe ik 1,5 eieren, 100 gr mix, 10 gr/ml water, 275 - 300 gr marsepein. 10 min snel mixen daarna 2 min langzaam na mixen, heteluchtoven voor 160 graden 30 min.

Veel succes. :)

4

fenny schreef:

Ja je kan de springvorm ophogen met bakpapier.

Ik heb rond bakvorm van 12,5 cm hoogte 7,5 cm, meestal doe ik 1,5 eieren, 100 gr mix, 10 gr/ml water, 200 gr marsepein. 10 min snel mixen daarna 2 min langzaam na mixen, heteluchtoven voor 160 graden 30 min.

Veel succes. :)

200 gram marsepein?? :think:

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

200 gr. vind ik te weinig  :|.
Een kleine vorm bekleedt makkelijker met een iets grotere en iets dikkere lap, dus heb je ook wat meer marsepein nodig. Ik zou 275-300 gr. uitrollen  :).

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

het was bedoeling 250 gr te schrijven maar weet niet waarom ik 200gr heb gekregen. maar het is bijgewerkt :)

7

fenny schreef:

het was bedoeling 250 gr te schrijven maar weet niet waarom ik 200gr heb gekregen. maar het is bijgewerkt :)

thx voor je berichtje en alle info, super handig! anders moet je zelf het wiel weer uitvinden  :D . mag ik vragen welke vorm jij gebruikt? misschien is die iets minder duur dan die van pme?

8

renata2 schreef:
fenny schreef:

thx voor je berichtje en alle info, super handig! anders moet je zelf het wiel weer uitvinden  :D . mag ik vragen welke vorm jij gebruikt? misschien is die iets minder duur dan die van pme?

Ik heb van PME Deep Round Cake Pan.
bij taartendecoratie.nl/product.php?id_product=421 voor Euro 6,25