Onderwerp: Help.....fondantvraagje
Heb al zitten op de zoekfunctie gekeken, maar kan toch het antwoord niet helemaal vinden. Dus ik hoop dat jullie me op deze manier kunnen helpen.
Ik ben al een tijdje besmet met het taartvirus en heb inmiddels al aardig wat taarten gemaakt.... alhoewel nog lang niet genoeg natuurlijk
Nu heb ik al een tijdje geen scheuren e.d. meer bij het bekleden, maar bij de laatste taarten wel. De gaten vallen er gewoon in, hoe kan dit?
Ik gebruik altijd fondant van Funcakes en heb daar normaal nooit problemen mee, nu dus opeens wel.
Tijdens het kneden voelt de fondant al een beetje korrelig en grof, terwijl hij net vers uit het plastic komt en de houdbaarheidsdatum nog prima is.
Ik rol hem uit op de Ikeamat, licht ingevet met Crisco, kneed zoals altijd lang, meng het met Icing colors van Wilton, heb een Wiltonroller met de ringen zodat ik het ook niet te dun uit kan rollen, etc. En toch grrrrr.
Ik heb het geprobeerd te mengen met Crisco, na de zoekfunctie er op losgelaten te hebben met vochtige handen gekneed, wat warmer gemaakt in de magnetron, lang kneden, etc.
Als ik kleinere stukjes kneed om mee te boetseren heb ik het helemaal niet.
Heeft iemand ideeen? Ik word er echt een beetje moedeloos van.
Kan het bijvoorbeeld te koud staan in mijn voorraadkast?
Bij deze wat foto's
Gelukkig komt het dan met wat extra camouflage wel weer goed
Maar ik wil toch wel erg graag dit probleem verhelpen.
Ik hoop dat jullie tips, ideeen, oplossingen voor me hebben!
Alvast bedankt voor het meedenken!