1

Onderwerp: TIP: Slagroom ipv boter

Voor cakes gebruik ik meestal de mixen van koopmans. Oetker schijnt tegenwoordig een cakemix te hebben voor een cake gemaakt met slagroom ipv boter. Dus ik dacht, laat ik dat eens proberen met een pak boerencake van koopmans. 200 gram boter vervangen door 200 ml slagroom en de cake is gelukt. Heerlijk luchtig en veel minder vet dan gewone cake.  :9  Misschien werkt dit ook wel met andere cakemixen.

2

Re: TIP: Slagroom ipv boter

Oh super! Ga ik eens proberen..

Thanx voor de tip. :D

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

Dat ga ik ook eens proberen  :Y  Goeie ti  :) p

4

ik had ze idd gezien en wilde het ook uitproberen met de funcake mix.

lijkt me erg lekker

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5

zou dat dan ook met de cc mix van Funcakes kunnen.. ?

6

sweet978 schreef:

zou dat dan ook met de cc mix van Funcakes kunnen.. ?

vast wel.
ga ik zaterdag even proberen
je hoort van me

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7

ik moet een dezer dagen toch een aanal cc's bakken.. ik denk dat ik t dan ook uitprobeer met een aantal.. moet kunnen:)

8

spidygirl schreef:

lijkt me erg lekker

Laat je het hier ook even weten, dan wacht ik even af tot je jouw ervaring verteld.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

9

mamski schreef:
spidygirl schreef:

lijkt me erg lekker

Laat je het hier ook even weten, dan wacht ik even af tot je jouw ervaring verteld.

tuurlijk laat ik het jullie allemaal even weten.

10

ik ga t van weekend met cupcakes proberen, zal het dan ook nog even laten weten :D

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

11

Ik bak de cupcakes altijd met zonnebloemolie ipv boter! Worden ze heerlijk mals van!

12

Ben heel benieuwd!!!!

groetjes Wilma

13

ik ben ook heel benieuwd.

14

Lizaa schreef:

Ik bak de cupcakes altijd met zonnebloemolie ipv boter! Worden ze heerlijk mals van!

Gebruik je dan dezelfde hoeveelheid olie als boter?

15

Ja. Dit heb ik uit Rudolphs boek!

16

Wat een leuk idee om eens te proberen dacht ik vanmiddag. Dus..... er staat nu een bakblik met minicupcakes in de oven.
Beslag gemaakt van de funcakesmix en de boter heb ik dus vervangen door eenzelfde hoeveelheid slagroom.
Het beslag was best dun, maar het smaakte goed. Het ruikt nu al heerlijk.
Ik ben benieuwd hoe ze er dadelijk uit komen....

17

Corinne1981 schreef:

Wat een leuk idee om eens te proberen dacht ik vanmiddag. Dus..... er staat nu een bakblik met minicupcakes in de oven.
Beslag gemaakt van de funcakesmix en de boter heb ik dus vervangen door eenzelfde hoeveelheid slagroom.
Het beslag was best dun, maar het smaakte goed. Het ruikt nu al heerlijk.
Ik ben benieuwd hoe ze er dadelijk uit komen....

oh ik ben echt heel erg benieuwd, dus hopelijk horen we nog van je....

18

Zo, en dan nu de uitslag. Blijkbaar verwarmt mijn oven niet op alle plekken even goed, de achterste zijn mooi bruin geworden, de voorste wat bleek.
Ik heb net een van de achterste geproefd. Heerlijk krokant laagje bovenop, en smeuïg vanbinnen, maar niet klef! Ik heb er nu 4 normale cupcakes inliggen, ik zal ze er wat langer in laten liggen dan de 18 minuten die op de zak staan.

19

foto?  :)

merlette schreef:

Voor cakes gebruik ik meestal de mixen van koopmans. Oetker schijnt tegenwoordig een cakemix te hebben voor een cake gemaakt met slagroom ipv boter. Dus ik dacht, laat ik dat eens proberen met een pak boerencake van koopmans. 200 gram boter vervangen door 200 ml slagroom en de cake is gelukt. Heerlijk luchtig en veel minder vet dan gewone cake.  :9  Misschien werkt dit ook wel met andere cakemixen.

Wanneer moet dan de slagroom erin? op welk moment en na welke ingredienten? want volgens mij staat er op het pak dat je de boter zacht en romig moet mixen maar dat gaat een beetje moeilijk

een eigen taart is goud waard

21

Schijnt dat je de boter ook kan vervangen voor appelmoes, maar of dat zo lekker is??

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

22

Ik was vergeten om een foto te maken van hoe ze er uit zijn gekomen. Dan maar een foto'tje van de binnenkant:
http://i28.photobucket.com/albums/c208/Tykkajansen/Taart/minicupcake.jpg
Ik vind ze écht heel lekker, ze zijn hier zo op in ieder geval, haha.

23 Laatst bewerkt door merlette (21-04-2012 08:31)

emmahetbakstertje schreef:
merlette schreef:

Wanneer moet dan de slagroom erin? op welk moment en na welke ingredienten? want volgens mij staat er op het pak dat je de boter zacht en romig moet mixen maar dat gaat een beetje moeilijk

Op pak van koopmans boerencake staat dat alle ingredienten tegelijk in een kom moeten en dan mixen maar dat doe ik ook met de fijne cakemix van koopmans.

24

Ik heb ook alle ingrediënten in een keer in de kom gedaan.

ik ga het zeker proberen!

een eigen taart is goud waard