Onderwerp: SOS taart brokkelt af met afsmeren!!!
Vanochtend een taart opnieuw gedaan die me van de week was mislukt. Hetzelfde probleem. Het biscuit lijkt nattig en is heeeeeel zacht/vers. Ik doe mijn biscuits altijd minimaal een nachtje in de vriezer en dan ontdooien in de koelkast. Deze keer (volgens mij heb ik dat al wel vaker gedaan) in de koelkast gezet met pedaalemmerzak er nog omheen. Daar vries ik ze namelijk altijd in in. Het idee is dat het vocht in de taart blijft als je ontdooit met de zak eromheen. Maar misschien wordt ie juist wel te nat hierdoor?????
Met afsmeren van de taart kruimelt het biscuit heel erg. De botercreme zit nog aan mijn mes met allerlei kruimels die loslaten. Erg jammer. Geen idee of ik de taart nu nog strak krijg. Als noodoplossing heb ik nu met een lepel heel voorzichtig een dikke laag botercreme achter gelaten op de taart. Vanavond hoop ik dit met een warm met wat strakker te kunnen uitsmeren. Hoop wel dat het goed komt. Geen tijd/zin meer om nog een keer opnieuw te bakken/vullen.
Dus wie weet een oplossing/oorzaak van dit probleem. Alvast bedankt voor het meedenken en je reactie!
Gr. Dolfijn