1

Onderwerp: Frustie oven

Hallo allemaal.

Nou, ik wil even mijn frustratie en teleurstelling met jullie delen.

Gisteravond was ik helemaal happy. Mijn man is de keuken aan het plaatsen en gisteravond ging de langverwachte combi oven-mag erin! Eindelijk komt er een eind aan het verbouwen en kan ik lekker aan de slag. Ik een mooi nieuwe bakvorm voor cupcakes gekocht en alles in huis. Mijn ouders wilde zaterdag avond graag cupcakes, dus aan de slag. Wat denk je, past mijn bakvorm niet in de oven! Helemaal teleurgesteld, vraag ik aan mijn man wat het probleem is. Tja, we hebben inderdaad niet de duurste combi en het bedieningspaneel zit er naast en niet erboven, dus dit kost ruimte. Helaas, geen tevreden antwoord en vanmorgen helemaal frustie op zoek naar een kleiner bakvorm. Tja, dan geen 12 cupcakes tegelijk en maar 6 cupcakes. Toch zei mijn man heel lief ; schat, als je echt plezier hebt in hobby bakken. Dan bouwen we gewoon een echte oven in de bijkeuken!  :D  Wat een schat!

Groetjes Linda.

PS : Herkent iemand dit oven - bakvorm probleem?!

2 Laatst bewerkt door Carien (20-04-2012 12:50)

Re: Frustie oven

:thumb:  voor je man :Y

Onze oven is ook niet groot (ook zo'n combi), maar 12 cc's passen er wel in :Y
:think: Moet je met taartvormen kopen wel goed op gaan letten; hier past net een 30cm rond in, de 35 kan niet meer. Bij jouw zal dus max een 25cm erin passen?!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Heel herkenbaar.

Al past er bij mij wel een cc vorm van 12 stuks in. Maar ook hier past de 30 cm ronde vorm niet :mad: . Die ligt al een paar jaar ongebruikt in de kast (ondanks het aanbod van m'n vriendin dat ik die daar mag bakken, geen probleem O-) ).

En laatst heb ik een nieuwe bakplaat gekocht die dus ook niet past. Maar hier gaat de keuken er (hopelijk) volgend jaar uit en dan komt er zo'n heule grote voor terug :Y  :Y , mits manlief niet op het laatste moment ineens toch weer nee zegt  :s

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

wat een lieverd is je man. Ik heb ook zo'n lieverd  :Y die dat soort verbouwingen doet:

Vorig jaar begaf onze merkoven het voor de tweede keer  :( . Toen hebben we uit pure nijd een combi stoom/hetelucht/conventionele/ gril oven aangeschaft bij die grote keten uit Zweden.
Voor we daar gingen shoppen heb ik mijn grootste ovenschaal gepakt die er in moet kunnen.

Misschien een tip voor je bijkeuken? Deze oven is ook nog zo zuinig dat ons elektriciteitsverbruik met 200 kWh naar beneden is in een jaar, terwijl ik veel meer ben gaan bakken.

Twee keer knippen, nog te kort.

5

Heb je de vorm van Wilton?
Die is net iets breder omdat er een soort " handgreep" aan zit.
Andere merken passen soms wel.

silliconen kun je knippen, rijtje eraf als het te groot is

zo kun je optimaal gebruik maken van de ruimte die je hebt