1

Onderwerp: fondant wel of niet in de koelkast en andere vragen...

Hallo,

het is bij mij al een tijdje geleden dat ik een taart maakte en ik ga voor het eerst ook gekocht fondant gebruiken, dus een paar vraagjes om mijn geheugen op te frissen :)

-mag fondant in de koelkast? Ik ga namelijk tobleronemousse en mandarijntjes als vulling gebruiken, dus liefst in de koelkast.

-ik gebruik meestal banketbakkersbotercrème om de taart in te smeren, mag ik deze dan toch invriezen ?

- wordt de fondant niet te hard of net te vochtig bij het ontdooien ?

Ik ga namelijk mijn eigen huwelijkstaart maken, maar de dagen voor het feest zal dat niet lukken (ik moet ook de zaal decoreren en helpen met het koud buffet), dus een week of twee op voorhand maken is de enige optie.
Ik ga al testtaarten maken (invriezen)  voor de 3 verjaardagen die er nog aankomen voor het trouwfeest.

Bedankt !

Groetjes,
Vanessa

Re: fondant wel of niet in de koelkast en andere vragen...

Invriezen:

Beklede taart in een taart doos, pedaal emmer zak eromheen.
Zo de vriezer in.
Max. 3 maand.

Ontdooien:
Zak weghalen en in de taartdoos in de koelkast zetten.
24 uur met rust laten.
Daarna kun je hem uit de koelkast halen om te laten drogen.

Een uur voor aansnijden uit de koelkast halen

hier staat ook een lijst met vullingen die je kan invriezen.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91996

4

bedankt  :)

Nog een vraagje: kan ik de taart écht al volledig afwerken? Dus met uitgeharde vlinders/bloemen eropgeplakt ? Blijven die dan wel plakken na het ontdooien ?

Als ik de afwerking pas kan doen als de taart ontdooid is, dan vrees ik dat het niet gaat lukken :(

Groetjes,
Vanessa

5

ja hoor, je kunt hem helemaal kant en klaar maken dus geen stress op je huwelijk! Alvast gefeliciteerd

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

6

Wel rekening mee houden dat je het bovenste taartje niet nogmaals in kunt vriezen dan.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

7

Uitgeharde decoraties de vriezer in lijkt mij toch echt niet kunnen. Door het vocht zakken die dan helemaal in......

ja dat zou ik ook niet doen...