1

Onderwerp: Taartmix van de bakzolder

Ik gebruik bijna altijd de mix van Funcakes, lekker makkelijk maar als ik alleen mix nodig heb ik is het vrij prijzig als ik het moet bestellen ivm verzendkosten. Dus toen ik onlangs bij een winkeltje in de buurt de mix zag van de bakzolder heb ik die geprobeerd. Helaas vind ik hem erg droog. Nu is mijn vraag of de moscovische bakmix van de bakzolder anders (lekkerder, niet zo droog) is als de taartmix vna bkazolder.

Mocht je ervaring hebben dan ben ik dus benieuwd. Want anders is goedkoop dus alsnog duurkoop...

gr
Ilonka

2

Re: Taartmix van de bakzolder

Ik gebruik altijd de moscovisch van de bakzolder en vind hem zeker niet droog. Misschien toch eens een keer een zakje uitproberen?

3

Heb je hem niet te lang gebakken dan of zo? Ik heb altijd taartmix van de Bakzolder maar heb nog nooit een probleem gehad dat hij te droog was.

4

Ik heb hem gewoon 30 minuten in de oven gehad, 10 min 140 gr, 10min 160gr en tot slot 180gr. Heb jij ook weleens Funcakes gebruikt? Want daar vergelijk ik het mee, en die vindt ik veel luchtigere, maar smaken verschillen. Binnenkort ga ik van de bakzolder de moscovische mix proberen.

5

Van Funcakes ken ik alleen de stroopwafelcake, verder niet. Ik bak -uit m'n hoofd- altijd 30 minuten op 165 graden in een heteluchtoven. Dan is hij heel luchtig en niet droog. Maar goed, smaken verschillen! :-)

6

Oud topic, maar heb hetzelfde probleem. Heb altijd funcakes maar was even miet voorradig dus heb bakzolder meegenomen.
Maar echt zoooooooo droog, vreselijk.
En mijn funcakes mix wordt ook veel hoger, terwijl in winkel gezegd werd dat deze hoger wordt.

Ik weet het niet meer... Maar ik koop hem niet weer...

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

Welke verhouding heb je gebruikt?

ik bedoel, de verhouding van wat er op de zak mix staat?
of de verhouding van funcakes, die hier bv bij tabellen staat?

Want dat maak namelijk heel veel uit.

8

Die op de zak van bakzolder staat

Dan weet ik het ook niet  :x

Dan is het bij mij perfect. (goede hoogte, goede smaak en niet droog)

Maar moet wel zeggen dat ik funcakes beter vind

10

3 gemaakt nu, alledrie prut.
Straks maar even snel funcakes mix halen.

Jammer

11

ik gebruikte nooit een bakmix, maar gewoon het recept voor biscuit. Tot ik een keer een zakje mix van de bakzolder mee had genomen. En deze is eigenlijk wel bevallen, ik gebruik hem nu regelmatig. Ik vond het in vergelijking met biscuit via het recept absoluut niet droog, maar als jullie zeggen dat de mix van funcakes nog lekkerder is ga ik die zeker ook eens uitproberen!

12

Poging 4: 20 minuten gemixed met m'n kennie ipv 10 en dat scheelt. Hij wordt nu in elk geval iets hoger. Straks snijden, misschien ook minder droog. We'll see!

13

ik ben juist permantent overgestapt van funcakes naar bakzolder! vind hem veel fijner. niet droog en snijdt makkelijker, minder kruimels.

14

Henriette, jij bent wel een volhouder zeg! Hoe was je kapsel de laatste keer?

15

Beter, nog wel droger dan funcakes maar wel beter door veel langer tr mixen.
Had grote zak gehaald, weggooien is ook zo zonde he...

16

Denk dat het toch de heet wordt gebakken. Heb dit ook een keer gehad en vreselijk droog. Wel recept beslag gemaakt. Sinds ik de oven voorverwarm op 180 graden en 35 min bak op 160 graden gaat het goed.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

17

Ja op verpakking staat 175, maar ik doe idd maar 160 laatste 2x , is beter (gebruik geen hete lucht)

18

Doe het ook vaak zoals nu met mijn chocoladetaart iedere keer vanaf 30 minuten, kijken, even prikken. Dan weer vijf minuten en prikken net zolang tot je het goed hebt. Zo leer je het je oven kennen met alle soorten taarten. Ik bak wel met hetelucht.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam